اولیای کلاس اولی طرح والد معلم را از مدرسه دریافت کنند

نوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از والدین دانش‌آموزان کلاس اولی خواست تا برای آشنایی با طرح والد معلم و دریافت اطلس آموزشی به مدارس مراجعه کنند.

علیرضا سعدی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تنکابن با اشاره به تدریس غیرحضوری و عدم آشنایی کلاس اولی ها با فضای مجازی افزود : آموزش کلاس اولی ها برای ما از اهمیت بالایی برخورد داراست به همین خاطر طرح والد مربی ارائه شده و از والدین این دانش آموزان خواسته شده تا برای دریافت شیوه نامه آموزشی به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی اجازه نمی دهد همه دانش آموزان در مدارس حاضر شوند ، گفت:  در این طرح دانش آموزان با توجه به شرایط کرونایی  با تراکم پائین به همراه والدین در مدرسه حاضر می شوند تا علاوه بر برقراری ارتباط عاطفی بین معلم و دانش آموز ، والدین هم موارد آموزشی را فرا خواهند گرفت.

مدیر کل آموزش پرورش مازندران افزود : با اجرای طرح والد معلم ، علاوه بر آشنایی والدین با شیوه های آموزش ، تعامل بیشتری بین والدین ، اولیا مدرسه و خود دانش آموزان برای یادگیری برقرار می شود.

وی ساعت های آموزش مجازی کلاس اولی ها را بعد از ظهر اعلام کرد و گفت : خانواده ها نگران آموزش فرزندان خود نباشند و اطلس آموزشی را می توانند پس از مراجعه به مدیران مدارس دریافت کنند.

آموزش حضوری اجباری نیست

سعدی پور گفت: با اینکه آموزش حضوری به دلیل تعامل بین دانش آموز و معلمان دارای اولویت است و این آموزش به دلیل ایجاد حس عاطفه میان آنان دارای ماندگاری بیشتری است ، ولی با این حال در شرایط کرونایی هیچ اجباری به حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

وی با تاکید بر تعامل و گفتمان سازی میان اولیا و مربیان ، افزود: از اولیا تقاضا داریم وقتی به مدرسه مراجعه می کنند شیوه حضور فرزندشان را اعم حضوری و غیر حضوری به اطلاع مدیران برای ثبت در جدول بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی والدین دانش آموزان در دیداری که امروز با خانواده های تنکابنی داشت ، گفت:  عمده مشکلات مطرح شده در زمینه های آموزش ، ثبت نام دانش آموزان ، تقسیم بندی آنان در کلاس های درس ، عدم دسترسی به ابزارهای آموزشی و تهیه امکانات نظیر گوشی تلفن همراه و تبلت برای آموزش از راه دور بوده است.

وی افزود : همچنین عمده مشکلات همکاران آموزش و پرورش هم شامل نقل و انتقال معلمان ، رفاهی ، حق التدریس و معیشتی بوده است.

سعدی پور با اشاره به اعتراض برخی از والدین در خصوص نحوه تقسیم بندی دانش آموزان در کلاس های درس یکی از مدارس تنکابن ، گفت :  این موارد مطرح شده قابل حل است چرا که سامانه به وسیله عوامل فنی و انسانی تغییر می کند. 

وی تاکید کرد که با جدیت جلوی تخلفات اولیای مدارس را خواهد گرفت و مشکلات آنان را حل خواهد کرد.

در ملاقات مردمی امروز مردم تنکابن با مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ، جمعی از اولیای دانش آموزان یکی از مدارس شهرستان به نحوه تقسیم بندی دانش آموازن در دو کلاس و اختصاص معلم خاص برای یک کلاس اعتراض کردند.

همچنین تعدادی از والدین دانش آموزان عدم تهیه گوشی تلفن همراه یا تبلت ، خرید بسته های اینترنت ، عدم دسترسی به ابزارهای آموزشی را از جمله مشکلات خودشان بیان کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مورد این مشکلات گفت : بسیاری از خانواده ها در حوزه دسترسی به ابزار آموزشی با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا علاوه بر پویش همکلاسی من ، قرار است حدود هشت هزار فقره وام قرض الحسنه در اختیار خانواده ها برای تهیه این امکانات قرار گیرد.

وی افزود : علاوه بر این هم قرار است ۲ هزار فقره وام برای تهیه ابزار دسترسی آموزشی در اختیار فرهنگیان قرار گیرد و این روند ادامه خواهد داشت.

سعدی پور از خیرین منطقه خواست برای تهیه لوازم آموزشی و ارتباطی به والدین دانش آموزان نیازمند این استان کمک کنند.

وی همچنین تاکید کرد : سلامت دانش آموزان برای ما دارای اهمیت دارد و این راستا برای حفظ سلامت آنان رابطان بهداشت در شهر و روستا با حضور در مدارس بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند وماسک به صورت روزانه در اختیار خانواده ها قرار می دهند.

راه‌اندازی مدرسه تلویزیونی 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به راه اندازی مدرسه تلویزیونی در استان ، گفت:  استودیو تولید محتوای الکترونیکی آموزشی در استان از جمله برنامه های آموزش و پرورش استان است که امیدوارم که با این شیوه بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود : در حال حاضر ۴۰ درصد از دانش آموزان استان به صورت حضوری و ۶۰ درصد دیگر هم به صورت مجازی نظیر استفاده از برنامه شاد و تلویزیون مشغول تحصیل هستند .

مشکلات معلمان 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیشترین درخواست ها و مشکلات معلمان را در حوزه حق التدریس بیان کرد و گفت: در سال گذشته ساعت آموزشی این منطقه ۴۶ هزار ساعت بود که امسال این میزان را به ۸۶ هزار ساعت افزایش دادیم تا پس از تقسیم در شهرهای غرب استان مشکلاتی از این بابت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه غرب استان نسبت شرق  با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه نیستیم ، افزود: به تناسب نیروی انسانی در غرب مازندران موفق شدیم  ساعت هایی آموزشی بیشتری را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کنیم ،به طوری که این میزان ساعت آموزشی به ۲ برابر افزایش یافت .

 سعدی پور گفت : به خاطر رفع کمبود معلمان حق التدریس برای غرب مازندران جذب شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =