۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84033969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس حوزه علمیه: اهانت به پیامبر (ص) نشانه استیصال غرب است

بیرجند - ایرنا - مدرس حوزه‌ علمیه گفت: استکبار جهانی و غرب در دنیاگرایی خود نتوانسته‌اند به جایی برسند و اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) نشانه استیصال و درماندگی آنهاست.

حجت الاسلام سید علی اسدی روز پنجشنبه در اجتماع روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی که در محکومیت اهانت به قرآن کریم و نبی مکرم اسلام در مدرسه علمیه معصومیه (سفیران هدایت) بیرجند برگزار شد افزود: در شرایطی زندگی می‌کنیم که عده‌ای ادعا می‌کنند پیشرفت‌های تمدنی را در اختیار دارند اما آمریکا با همه ادعایی که دارد بیشترین سلاح را ساخته و علتش این است که منطق عقلانیت را ندارند و با ایجاد رعب و وحشت، تاسیس داعش در دنیای اسلام و خشن نشان دادن چهره اسلام قصد ضربه زدن به این دین مبین را دارند.

وی گفت: ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و نگاه رهبران این انقلاب برگرداندن نگاه عقلانی به مسائل دینی است زیرا مبارزه با جهل و تعصب از اصول اسلام است و مقام معظم رهبری تاکید دارند که روی قدرت علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کار کنید.

مدرس حوزه‌های علمیه خراسان رضوی افزود: اگر در عرصه نظامی و علمی امروز نتوانیم قدرت داشته باشیم، در عرصه دفاع از مبانی اسلام دستمان بسته می‌شود و اگر بناست معادلات دنیای سیاسی امروز که با نگاه مادی‌گرایی  است را به هم بریزیم باید با عقلانیت جلو بیاییم چون دشمن روی سربازی مثل حاج قاسم سلیمانی که تربیت یافته قرآن و امام خمینی (ره) است، دست می‌گذارد.

وی اظهار داشت: حضرت امام خیمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس روی اعتقاد جوانان کار و رشد عقلانی ایجاد کرد، اگر بناست برای ظهور آماده شویم باید عقلانیت در جامعه کامل شود.

وی بیان کرد: داعش را ایجاد کردند تا مردم از اسلام فاصله بگیرند و یک نفر سرباز ولایت «حاج قاسم سلیمانی» که به میدان آمد تمام قدرت غرب را به هم ریخت و اینجا غرب متوجه شد که ابرقدرت عالم ایران اسلامی است.

حجت الاسلام اسدی گفت: امروز ایران است که بنا بر دفاع از حزب الله را دارد و حزب الله لبنان در کمتر از ۳۳ روز اسرائیل را به زانو درآورد و استکبار فهمید شرایط عوض شده و حاج قاسم توانست گوشه‌ای از نگاه اسلام عقلانی را در دنیای امروز ظهور دهد.

وی افزود: استکبار ۴۰ سال تلاش کرد تا به اسرائیل رسمیت دهد و آنجا که رهبر معظم انقلاب فرمودند ۲۵ سال آینده اسرائیل نیست، به همین دلیل به هر چیزی چنگ زده تا خود را نگه دارند ولی نمی‌توانند و این قدرت اسلام است.

وی گفت: اگر امروز یک نشریه به خود اجازه توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص) را می‌دهد این اقدامات ریشه در ۱۴۰۰ سال قبل دارد تا جهل در عالم حاکم شود اما منطق قرآن با عقلانیت در مقابل جهل ایستاده است.

مدرس حوزه علمیه اظهار داشت: قرآن و پیامبر (ص) تکمیل کننده هم هستند و دشمن وقتی به یک کدام بتازد به دیگری هم می‌تازد و به همین دلیل ۲ نوع نگرش حق طلب و منفعت طلب ایجاد می‌شود و فرد حق طلب تکلیف گرا و مطیع ولی است و در مسائلی که برایش تکلف است، سبقت می‌گیرد.

وی افزود: اما در دنیای لیبرالی امروز نگاه مادی دنبال می‌شود و اینها منفعت طلب هستند و در نگاهشان همه چیز ختم به دنیا می‌شود.

وی گفت: اگر امارات متحده عربی امروز با رژیم صهیونیستی کنار می‌آید به دلیل بی‌لیاقتی است که وجود دارد و سستی باورها، دنیا طلبی، پذیرش فرهنگ بیگانه، نفوذ جاسوسان در ممالک اسلامی و سکوت در برابر شکسته شدن حریم‌ها و خودباختگی عوامل به خطر افتادن جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام اسدی افزود: ایران جزو چهار کشور موفق در شبیه سازی حیوانی در دنیا و کشوری است که نه طالبان و داعش و نه حتی آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند آن را بی‌ثبات کنند لذا تعادل سیاسی منطقه دست ایران است.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی از ۱۰ کشور برتر دنیا در علوم نانوفناوری است که بدون کمک دیگر کشورها به فناوری دست یافته و نخستین کشور سازنده داروی درمان ام اس است.

وی گفت: ایران سرزمین حاج قاسم سلیمانی و مهد ایثار، شهامت و شهادت است.

این اجتماع با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار و در پایان قطعنامه‌ای نیز در پنج بند قرائت شد.

مجله «شارلی ابدو» فرانسه اخیرا با انتشار تصاویر توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha