طرح جامع مجتمع بندری شهیدرجایی مورد مطالعه قرارگرفت

بندرعباس- ایرنا- مرحله دوم طرح جامع مجتمع بندری شهیدرجایی در نشستی ۲ روزه با حضور مدیرکل مهندسی بنادر و سواحل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسوولان بندری استانی و کشوری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز پنجشنبه در این نشست گفت: گستره طرح مطالعات جامع مجتمع بندری شهید رجایی، پهنه های بندری و طرح توسعه، بندر خلیج فارس و اراضی ۲۴۰۰ هکتاری الحاقی در قالب ایجاد شهر لجستیکی خلیج فارس را دربر می‌گیرد.
 علی رضا محمدی کرجی ران اظهارداشت: همچنین در این نشست‌ها موضوع ترافیک مجتمع بندری و شبیه سازی‌های ترافیکی صورت گرفته و خطوط ریل و شانتینگ یاردهای ریلی، جهت اتخاذ بهترین تصمیم از سوی مشاور مطرح و کارشناسان مربوطه نقطه نظرهای خود را پیرامون موضوع‌های ارائه شده اعلام کردند .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های محیطی براساس استانداردهای بین المللی و الزامات زیست محیطی با هدف ایجاد ارزش افزوده، برنامه ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های هدفمند و هماهنگ در یک بازده زمانی بلندمدت و شناسایی و تدوین ضوابط و مقررات مبتنی بر مولفه‌های اقتصادی را از مهم‌ترین اصول و اهدافی برشمرد که درطرح مطالعه جامع مجتمع بندری شهید رجایی به آن پرداخته شده است.
 بندر شهید رجایی از مهم‌ترین بنادر ایران بشمار می‌آید که تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۱۰ میلیون تن انواع کالا را به تنهایی عهده دار است.
این بندر بیش از ۵۵ درصد صادرات و وارات و ۷۰درصد ترانزیت بنادر کشور را به خود اختصاص داده و همچنین تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالاهای کانتینری در این بندر نیز انجام می‌گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha