۱۸ شهریور ۱۳۹۹،‏ ۱۸:۱۲
کد خبرنگار: 2183
کد خبر: 84031648
۰ نفر

برچسب‌ها

محتواهای آموزش مجازی برای دانش آموزان مازندران مشترک شد

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرد که با آغاز فعالیت رسمی استودیوی تولید محتوای الکترونیکی آموزشی استان ، دسترسی تمامی دانش‌آموزان استان به محتوای مشترک فراهم شده است.

استودیو تولید محتوانی الکترونیکی مازندران برای ضبط فیلم‌های آموزشی مشترک برای مدارس راه اندازی شده است. قرار است در این استودیو در کنار محتواهای آموزشی ، محتواهای پرورشی، سوادآموزی و تربیت بدنی نیز تولید و در سامانه اینترنتی مازندمحتوا بارگذاری شود. لوح فشرده محتواها هم به شهرستان‌ها و مناطق ارسال می شود تا دانش‌آموزان بیژه در مناطق محروم از آن استفاده کنند.

علیرضا سعدی پور در پی افتتاح این استودیو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف اصلی از راه اندازی آن را تولید محتواهای آموزشی با استانداردهای تدریس و جبران محدودیت‌های زمانی کلاس‌های غیرحضوری اعلام کرد.

وی گفت : شیوع ویروس کرونا محدودیتهای بسیاری را در برگزاری کلاس های آموزشی حضوری ایجاد کرده و آموزش ها را به سمت آموزش مجازی برده است که این شیوه آموزشی نیز مشکلات خود را دارد و از جمله آن می توان به فقدان حضور دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین ، عدم تطابق زمانی کلاس های مجازی با زمان دسترسی دانش آموز به تلفن همراه یا تجهیزات هوشمند و همینطور دیگر شرایط که مانع از حضور به موقع در کلاس اشاره کرد.

سعدی پور افزود : از دیگر دغدغه‌های ما عدم یادگیری مناسب در کلاس‌های مجازی و محدودیت زمانی معلم برای آموختن دروس بود که بر همین اساس اقدام به راه اندازی سامانه مازندمحتوا به نشانی اینترنتی http://Mazandmohtava.ir کردیم تا به این صورت با بارگذاری محتواهای درسی ، دانش آموزان را به نوعی از کلاس های جبرانی بهره مند کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش با رایگان دانستن تمامی محتوای آموزشی سامانه مازندمحتوا ، گفت : کاربرد این سامانه به اینگونه است که معلمان بر اساس چهارچوب تعیین شده درسی ، محتواهای آموزشی را که همان تدریس سرفصل های درسی است ، تهیه و عرضه می کنند و سپس دانش‌آموزان می توانند هر زمان که خواستند از این محتوا استفاده کنند.

وی افزود : علاوه بر این تولیدات این استودیو در اختیار شبکه سیمای استانی قرار می گیرد تا طبق برنامه برای بهره مندی دانش‌آموزان پخش شود.

سعدی پور یکی از پیامدهی مثبت راه اندازی استودیو و تولید محتواهای مشترک را جلوگیری از فرسایش معلمان به خاطر تکرار دروس و همچنین عقب ماندگی درسی به دلیل تکرار سرفصل های درسی برشمرد و توضیح داد : معلمان در کلاس های غیرحضوری برخلاف حضوری باید یک درس را چندین بار تکرار کنند که در این میان مشکلات اینترنت و عدم ارتباط فیزیکی دانش آموز می تواند یادگیری را به تاخیر بیندازد و معلم مجبور خواهد بود یک درس را چندین بار تکرار کند.

وی افزود : محتواهای تولیدی همچنین می تواند جایگزینی خوب برای کلاس های جبرانی و تمرین و تکرار دروس آموزشی توسط خود دانش آموزان باشد.

سعدی پور به بارگذاری یکهزار محتوای آموزشی استاندارد در سامانه مازندمحتوا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در این سامانه در تمامی سرفصل‌های درسی و همه مقاطع تحصیلی بخصوص متوسطه اول و دوم دارای محتوا آموزشی هستیم اما در صدد ارتقای کیفیت این محتوا می باشیم و به همین جهت اقدام به راه اندازی استودیوی تولید محتوا کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =