رفع سد معبر و نظافت شهری، خواسته مردم از شهرداری منطقه ۲۰ تهران است

شهرری ـ ایرنا ـ شهردار منطقه ۲۰ تهران _ شهرری، رسیدگی به خواسته‌های شهروندان را مهمترین اولویت مدیریت شهری جنوب تهران خواند و گفت: رفع سد معبر و نظافت شهری از مهمترین خواسته های به حق مردم از شهرداری منطقه ۲۰ است.

فرهاد افشار روز سه شنبه پس از پاسخگویی مستقیم و زنده به سوالات و مشکلات مردم از طریق تلفن ۱۸۸۸ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: رعایت نظافت و ارائه خدمات بهینه در شهر نیازمند همکاری دوسویه است و شهروندان نیز می بایست نسبت به محله و شهر خود مسئول باشند و در این امر با شهرداری همکاری نمایند.

وی با اشاره به اینکه برخی درخواست های شهروندان از جمله نظافت به حق است و باید در دستور کار قرار گیرد ولی برخی مسائل نظیر رفع سدمعبر می بایست ریشه ای حل شود، تصریح کرد: برخورد قهریه در شرایط کنونی جامعه با عوامل سدمعبر پاسخگو نیست و ضروری است تدابیری برای ساماندهی سدمعبر معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اتخاذ شود.

افشار با بیان اینکه در مناطق جنوبی شهر از جمله منطقه ۲۰ به رغم وجود میادین میوه و تره بار، به واسطه صرفه اقتصادی برای وانت بارها و استقبال شهروندان شاهد سدمعبر آنها هستیم، ضمن تاکید بر برنامه ریزی مناسب و عنوان عملکرد برخی از کشورها در ایجاد بازارهای محلی و ساماندهی مشاغلی از این دست؛ خواستار تهیه گزارش توجیهی از سوی سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و ارائه به حوزه خدمات شهری شهرداری تهران برای تصمیم گیری کلان در رفع این معضل شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات مستمر هماهنگی ارائه خدمات شایسته به شهروندان به ویژه مباحث نظافت شهر در منطقه ۲۰، گفت: متاسفانه عدم رعایت زمان تخلیه زباله در مخازن در ساعت ۹ شب و همچنین پارک خودروها در معابر اصلی و فرعی موجب شده به رغم تلاش عوامل خدمات شهری، رفت و روب به صورت مطلوب انجام نشود و برای حفظ نظافت شهر و ارائه خدمات بهتر، استفاده از تجهیزات روز در کنار تغییر فرهنگ مردم بسیار تاثیرگذار است.

افشار با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن های متنوع در راستای گسترش نرم افزارهای هوشمند و خدمات رسان، اظهار داشت: سعی ما همواره ارائه خدمات شایسته به شهروندان است و در راستای ارتقاء نظافت شهر از ابزارهای مختلف و جدید نظیر اپلیکیشن ساخت منطقه در حوزه خدمات شهری استفاده خواهیم کرد.

وی ضمن قدردانی از تاثیر سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و تلاش عوامل این سامانه ها در پاسخگویی و بررسی پیامهای شهروندان، ابراز کرد: ما در منطقه ای خدمت رسانی می کنیم که به وجود حضرت عبدالعظیم (ع) مزین است و این امر موجب می شود که همواره ایشان را ناظر بر عملکرد خود بدانیم و تلاش مضاعف برای خدمت رسانی بهینه به شهروندان داشته باشیم.

افشار سامانه نظارت همگانی را فضایی برای تحقق شعار شهروند مسئول و مدیر پاسخگو برشمرد و پاسخگویی مدیران، تکریم شهروندان و جلوگیری از درخواستهای حضوری آنان؛ مشارکت شهروندان و مدیران محلی در تصمیم گیریهای مدیریت شهری و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های مدیریت شهری را از رویکردهای اصلی سامانه ۱۸۸۸ عنوان کرد.

شهردار منطقه ۲۰ خاطر نشان کرد: رسیدگی به درخواستها و نیازمندیهای شهروندان از طریق سامانه های ۱۳۷، ۱۸۸۸، جلسات ملاقات مردمی و بازدیدهای میدانی به صورت مستمر پیگیری می شود و همواره خود را پاسخگوی شهروندان می دانیم.      

به گزارش ایرنا، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ صبح امروز(سه شنبه) به همراه معاونان و مدیران شهری به صورت مستقیم از طریق تلفن ۱۸۸۸ به پیامها و درخواستهای شهروندان پاسخ داد و ضمن بررسی، رسیدگی به آنها را در دستور کار قرار داد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج از محدوه است،      

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =