۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 84031386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استان‌های مرزی ظرفیت بالایی برای توسعه ورزش زورخانه‌ای دارند

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: باید از ظرفیت استان‌های مرزی برای توسعه این ورزش باستانی بهره بگیریم و خراسان شمالی نیز باید از امتیاز همسایگی خود با ترکمنستان استفاده کند.

به گزارش ایرنا، مجتبی جوهری روز سه شنبه در مجمع سالیانه هیات ورزش های زورخانه و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزود: توسعه و همگانی کردن این ورزش باستانی نه تنها در جای جای کشور، بلکه در دیگر کشورها از اولویت های این فدراسیون است و استان های مرزی در این مسیر ظرفیتی کم نظیر دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های موثر و هدفمندی برای توسعه این ورزش تاریخی تدوین شده است،  خاطرنشان کرد: آیین نامه استفاده از ظرفیت تمامی دستگاههای اجرایی برای همگانی کردن ورزش زورخانه ای تدوین شده است که به زودی به تمامی ادارات ورزش استان ها ابلاغ خواهد شد.

جوهری با بیان اینکه اجرای این آیین نامه ها با روسای هیات ها در استان و شهرستان ها خواهد بود، افزود: برای فرهنگ سازی این رشته باستانی از ظرفیت مدارس، دانشگاه ها، ادارات و پارک های عمومی بهره خواهیم برد و باتاسف باید گفت که امروزه بسیاری از استادان و دانشجویان ما ورزش زورخانه‌ای را به خوبی نمی‌شناسند و حال آنکه بسیاری از رشته های نوین ورزش‌ی دنیا را شناخته و حتی در مورد آنها کتاب نوشته اند.  

وی با اشاره به تشکیل شورای جوانان و پیشکسوتان این رشته در بیشتر استان های کشور، افزود: یکی از مشکلات ورزش زورخانه ای، عدم همسانی روش های این رشته ورزشی در برخی استان ها بود که در این بین شورای پیشکسوتان نقش بسزایی را در نظارت و همسان سازی ورزش زورخانه ای در نقاط مختلف کشور خواهد داشت.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی افزود: در واقع همسان سازی این رشته ورزشی در نقاط مختلف کشور تا جایی اهمیت داشت که این فدراسیون در چند سال اخیر تمرکز خاصی بر آموزش مربیان، داوران، مرشدان و ورزشکاران این رشته داشت.

وی با اشاره به ثبت ۱۷ هزار ورزشکار، مربی، داور و مرشد در سامانه اطلاعاتی فدراسیون زورخانه ای گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی از اقدامات ارزشمند این فدراسیون بود که در همین چهارچوب ورزشکاران مستعد رتبه بندی شده و برای رشد آنان برنامه ریزی می شود.

صعود ۸ پله ای ورزش زورخانه ای خراسان شمالی

دبیر فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیز گفت: صعود ۸ پله ای ورزش زورخانه ای خراسان شمالی در رتبه بندی فدراسیون کشور، نشان از همدلی بین پیشکسوتان و جوانان ورزشکار این استان دارد.

محمد جعفرپور با اشاره به اینکه خراسان شمالی سال ۹۷ رتبه بیست و سوم را در رده بندی فدراسیون داشت، افزود: این عملکرد فوق العاده بازخورد اقدامات فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی موثر، مدیریت قوی و استفاده از تمامی ظرفیت های استان است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی رکورددار برگزاری دوره های آموزشی است، تصریح کرد: بسیاری از کلانشهرها با وجود زیرساخت های ورزشی قوی در رتبه بندی فدراسیون ثابت بوده و یا نزول کرده اند ولی پیشرفت چشمگیر در خراسان شمالی شایسته بهترین تقدیرها است.

هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خراسان شمالی افزون بر ۶۰۰ ورزشکار مستمر دارد.
اکنون ورزشکاران خراسان شمالی در قالب ۵۰ هیات ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha