اوج‌گیری خفیف کرونا در خراسان رضوی

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۲
کد خبر: 84031188
اوج‌گیری خفیف کرونا در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه گزارشهای منتشره وضعیت کنونی خراسان رضوی را از لحاظ شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در "وضعیت بروز کم" بیماری اعلام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این استان وارد دوره پیک خفیف شیوع این ویروس شده است.

دکتر حمیدرضا رحیمی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار کنونی مبتلایان سرپایی و بستری مرتبط با ویروس کرونا و موارد مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی رو به کاهش است و سیر نزولی دارد. 

وی ادامه داد: مردم آگاه باشند که گرچه تعداد کنونی بستریهای بیمارستانی مرتبط با ویروس کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۸۰ نفر در روز کاهش یافته اما این وضعیت بسیار شکننده است و به منزله این نیست که شرایط خطر بیماری کووید ۱۹ را در این استان پشت سر گذاشته‌ایم.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق گزارشهای وزارت بهداشت و درمان به نظر می‌رسد هم‌اینک اوج‌گیری خفیف شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی در حال شکل‌گیری است. 

وی افزود: خراسان رضوی از اواخر هفته پیش روند مختصر صعود بیماری کووید ۱۹ را با شروع اوج‌گیری خفیف و جزئی آن شاهد است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تقاضا داریم عموم مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک صورت، فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماع، شستن دستها و موازین بهداشتی را بطور دقیق و جامع رعایت کنند.

وی گفت: اگر در رعایت اقدامات پیشگیرانه و دستورات بهداشتی کوتاهی صورت گیرد، مردم از این نظر بی‌تفاوت شوند و شرایط را عادی تلقی کنند دوباره اوج‌گیری شدید بیماری کووید ۱۹ و شیوع ویروس همه‌گیر کرونا را تجربه خواهیم کرد. 

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون  ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲۷ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۴۲۴ نفر را بیمار کرده و جان ۸۹۶ هزار و ۸۴۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۹ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۶۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با شش میلیون و ۴۸۵ هزار و ۵۷۵ بیمار کووید ۱۹ و ۱۹۳ هزار و ۵۳۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha