۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84031187
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بی‌اعتمادی ۷۹ درصدی آمریکایی‌ها به واکسن کرونا

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84031187
بی‌اعتمادی ۷۹ درصدی آمریکایی‌ها به واکسن کرونا

تهران- ایرنا- نظرسنجی‌های تازه نشان می‌دهد سطح اعتماد عمومی به واکسن بالقوه کرونا کم است و ۷۹ درصد آمریکایی‌ها در حال حاضر خواهان تزریق واکسن کرونا نیستند.

به گزارش ایرنا به نقل از نیوزویک، «سر جرمی فارار» (Sir Jeremy Farrar)، مدیر موسسه خیریه «ولکام تراست» (Wellcome Trust)  از پایین آمدن سطح اعتماد مردم به واکسن احتمالی ویروس کرونا خبر داد. این اظهارات همزمان با انتشار نظرسنجی‌های شبکه خبری «سی بی‌اس نیوز» بود که اعلام کرد ۷۹ درصد مردم ایالات متحده در حال حاضر خواهان تزریق واکسن کرونا نیستند.  

در ادامه مطلب درج شده در این نشریه آمریکایی آمده است: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تیم‌های محققان سراسر جهان در حال کار بر روی نزدیک به ۲۰۰ کاندید واکسن کرونا هستند که ۳۴ مورد در مرحله ارزیابی بالینی قرار دارند.  

فارار نوشت: یک واکسن در کنار درمان‌های موثر، "تنها راهبرد خروج واقعی ما" از بیماری همه گیر کووید-۱۹ است. وی همچنین ضمن ابراز امیدواری به ورود هرچه سریعتر واکسن کرونا به مرحله تولید، اظهار داشت: این طرز فکر که ورود واکسن به مرحله تولید نزدیک است و یا یک واکسن خوب تنها راه رهایی از موقعیت کنونی است، باید تعدیل شود.  

فارار همچنین افزود: نباید جایی برای مفهوم ملی گرایی واکسن وجود داشته باشد.  

روسیه در ماه آگوست (مرداد) نخستین کشوری بود که واکسن ویروس کرونا را تصویب کرد و درست در همان روز «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: آمریکا در حال ورود به مرحله تولید واکسن است و شاید حتی پیش از اول نوامبر (۱۱ آبان)، چند روز قبل از انتخابات ۲۰۲۰، شاهد چنین رویدادی باشیم.  

«کامالا هریس» نامزد معاون ریاست جمهوری دموکرات روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: واکسنی که پیش از انتخابات تایید و توزیع شود برای همه ما مساله ساز می‌شود.  

نظرسنجی شبکه خبری سی بی‌اس نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داد تنها ۲۱ درصد از شرکت کنندگان آمریکایی در این نظرسنجی در صورت رایگان بودن واکسن حاضر به تزریق واکسن کرونا هستند. این در حالی است که در نظرسنجی انجام شده دو ماه پیش در ماه ژوئیه (تیرماه) ۳۲ درصد افراد حاضر به تزریق واکسن بودند.  

لازم به ذکر است پایین آمادن سطح اعتمادی عمومی به واکسن بالقوه کووید-۱۹ در حالی صورت می‌گیرد که از زمان آغاز همه گیری جهانی کرونا، آمریکا با داشتن بیش از ۶ میلیون و ۴۸۵ هزار نفر مبتلا و بالغ بر ۱۹۳ هزار درگذشته، بالاترین آمار را در میان کشورهای دیگر جهان دارد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha