نخستین پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای فراخوان داد

تهران - ایرنا - فراخوان نخستین پویش تولید محتوای سواد رسانه‌ای منتشر و شرایط شرکت در این پویش توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین پویش تولید محتوای سواد رسانه ای توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان بسیج رسانه، انجمن سواد رسانه ای ایران و استانداری کرمان با موضوع سواد رسانه ای و سبک زندگی در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بنابراین گزارش، محورهای اصلی پویش تولید محتوای سواد رسانه ای عبارتند از: «مدیریت مصرف رسانه ای در خانواده، دانستنی های ضروری برای استفاده از فضای مجازی، نقش افزایش سواد رسانه ای مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش مادران و پدران در آموزش تفکر انتقادی به اعضای خانواده، ملاک ها و معیارهای برقراری ارتباط در فضای مجازی، اصول و قواعد اخلاقی برای استفاده از فضای مجازی، فرصت های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی، راهکارهای تشخیص شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی،  نقش کتاب و کتابخوانی در افزایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی».
همچنین در فراخوان پویش مذکور سه محور ویژه برای ارسال آثار اعلام شده است که عبارتند از: «نقش فضای مجازی در معرفی شخصیت سردار سلیمانی، سواد رسانه ای، تعادل بازار محصولات کشاورزی و جهش تولید و در نهایت نقش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا».
علاقه مندان برای شرکت و ثبت نام در پویش میتوانند نسبت به بارگذاری آثار و محتواهای مردمی و حرفه ای در قالبهای صوت، تصویر و متن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری داخلی یا خارجی اقدام نموده و سپس مشخصات خود و لینک صفحه مربوط به اثر را در تارنمای پویش به نشانی Mediatechs.ir ثبت نمایند.
آخرین زمان ارسال آثار ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۹ است و اختتامیه این پویش در اسفندماه سال جاری در شهر تاریخی جیرفت برگزار خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای پویش مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۳۴۴۳۳۱۸۶۰۱ تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با توجه به ضرورت حضور موثر در فضای مجازی ،گاهی تصور می شود حضور موثر در فضای مجازی صرفا از طریق صدور مجوز صورت می پذیرد در حالیکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سامانه‌ای ویدئوی درخواستی که از سازمان صدا و سیما مجوز گرفته اند توانسته است در حوزه تولید و انتشار محتوا اقدامات اثر گذاری انجام دهد و در حال حاضر ۲ پویش ملی تولید محتوا با موضوع امام رضا (ع) و ماه محرم با همکاری برخی از این سامانه‌ها در حال برگزاری است.

محمد صادق افراسیابی همچنین از اجرای ۵۰ اقدام عملیاتی تا پایان سال جاری برای پیشرانی این وزارتخانه در فضای مجازی خبر داد و گفت:‌ اراده جدی برای به ثمر نشستن این برنامه‌ها وجود دارد و در آینده شاهد نتایج آنها در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات این مجموعه اقدامات همگام با سال پایان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز ۵۶ محتوای سواد رسانه ای و ۸۸ محتوای دیگر متناسب با نیازهای روز جامعه با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تولید شده و از طریق پلت فرم های حوزه نشر در فضای مجازی منتشر شده است

معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اضافه کرد: مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم اقدامات متعددی را در حوزه سواد رسانه ای انجام داده است که از آن جمله می توان به برگزاری سه همایش ملی سواد رسانه ای، تولید دو مجموعه برنامه ترکیبی، یک سریال و برنامه ریزی برای تولید 300 محتوای سواد رسانه ای تا پایان سال جاری اشاره کرد.
افراسیابی در عین حال تاکید کرد: این مرکز در تلاش است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی پیشران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha