کنارگذر شرق اصفهان، قطعه‌ای از کُریدور شمال جنوب کشور است

اصفهان- ایرنا- معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: کنارگذر شرق اصفهان یک طرح مهم ملی و قطعه‌ای از کُریدور شمال جنوب کشور است که این استان را از محل گذر، به محل توقف و مقصد سفر تبدیل می‌کند.

به گزارش ایرنا، جلال بهرامی روز دوشنبه در جلسه بررسی روند اجرای بخش‌های مختلف آزادراه شرق اصفهان افزود: این قطعه از آزادراه چالوس به تهران و پس از آن به اصفهان، سپس شیراز و در نهایت بوشهر وصل می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل کنارگذر شرق اصفهان بعنوان قطعه‌ای از کُریدور شمالی جنوبی کشور دارای اهمیت بسیاری است و هر کدام از این پازل‌ها، به سهم خود از اهمیت بالایی برخوردارند و باید تلاش لازم در راستای تکمیل آن صورت گیرد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: نگاه ویژه به اصفهان موجب رشد بیشتر کشور و رونق و توسعه گردشگری نظام جمهوری اسلامی می‌شود. 

وی اضافه کرد: ادامه ساخت طرح آزادراه شرق از اصفهان تا ایزدخواست به‌منظور تکمیل کُریدور مرکزی شمالی - جنوبی کشور با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال برنامه‌ریزی است و در مرحله امضا تفاهمنامه قرار دارد بنابراین باید با جدیت لازم در مورد آن اقدام شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: این قطعه به طول ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست، در ادامه سه قطعه نطنز تا پلیس‌راه مبارکه، ساخته می‌شود.

وی گفت: زیباسازی‌های پُل‌ها در این طرح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بدون شک تلاش مناسبی در این زمینه عملیاتی خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: اصفهان شهر گردشگری محسوب می‌شود که همه آن را دوست دارند و ضرورت دارد که گزارش‌های مناسبی در رسانه‌ها در باره این شهر منتشر شود.

وی بیان کرد: باید اطلاع‌رسانی‌ مناسب در مورد پروژه‌های آزادراهی استان اصفهان صورت گیرد و از ظرفیت‌ها و بسترهای لازم در کشور استفاده شود.

جلسه بررسی روند اجرای بخش‌های مختلف آزادراه شرق اصفهان با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان، معاون آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مجری کل طرح های زیربنایی استان اصفهان و فرماندار شهرستان اصفهان برگزار شد.

تفاهمنامه تامین مالی، اجرا، بهره‌برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از سال ۹۴ بین وزارت راه و شهرسازی و صندوق بازنشستگی کشوری به امضا رسید.

این پروژه حدفاصل آزاد راه نطنز - اصفهان تا اتصال به بزرگراه اصفهان- نایین به طول ۶۳ کیلومتر است که بار حمل و نقل کریدور شمال جنوب را از مجاورت شهر اصفهان هدایت می‌کند.

عملیات اجرایی آزادراه کنار گذر شرق اصفهان که در سال‌های گذشته متوقف شده بود با هدف کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایط نقلیه سنگین و دودزا به درون محیط شهری اصفهان و کاهش آلودگی هوا و در پی آن ایجاد سفری پاک با همکاری سازمان بازنشستگی کشوری وبا مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزاد راه نطنز – کاشان – اصفهان آغاز و به آزاد راه اصفهان – شیراز ختم می‌شود.

کنارگذر شرق اصفهان شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریعتر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

قطعه اول آزادراه شرق اصفهان از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم آن در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از جوار باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

این طرح در کاهش آلاینده‌ها، تصادف‌ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار تردد خودرویی در جاده‌های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می‌شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره‌گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =