۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84027002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

معاون آموزش وپرورش بوشهر: انتخاب شیوه آموزش برعهده شورای مدارس است

گناوه - ایرنا - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به شیوه بیماری کرونا انتخاب، مدیریت و تصمیم‌گیری شیوه آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی و ترکیبی از این دو روش، در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ برعهده شورای هر مدرسه گذاشته شده‌است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا بندری روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس گناوه در مدرسه دخترانه ۱۳ آبان این شهرستان افزود: شورای هرمدرسه متشکل از مدیر،  نماینده اولیا و دبیران و کادر اجرایی است که نسبت به شرایط بهداشتی و محیط مدرسه و تعداد دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی را انجام خواهند داد.

وی اظهارداشت: دانش‌‍آموزان از مسیر صداوسیما و فضای مجازی نیز می‌توانند امر تعلیم و تربیت را ادامه دهند اما اولویت اول ما حضور آنان در مدرسه است که در  گروه‌های مختلف توسط شورای مدرسه تعیین می‌شود.

بندری  گفت: حضور دانش‌آموز در شرایط بیماری کرونا در مدارس بدین صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و گروه‌بندی در کلاس‌های درس مفید و برای رفع اشکال حاضر می‌شود و اجباری برای حضور آنان نیست و  تعیین و تکلیف و تمرین و آزمون‌ها در بستر شاد و فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:  آموزش دانش‌آموزان در مدرسه براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۳۵ دقیقه و در هفته ۲ روز به صورت حضوری، ۲ روز مجازی و دو روز استراحت است و تداخلی در برنامه کلاس‌ها بوجود نمی‌آید.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:  بازگشایی مدارس استان بوشهر همانند دیگر نقاط کشور بدلیل بیماری کرونا بر اساس برنامه‌ریزی دقیق  و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در همه شهرستان‌ها  اعمال خواهد شد.

وی اظهارداشت: در گام اول بازگشایی مدارس ، سلامتی و تندرستی دانش آموزان که فرزندان همه ما هستند، مورد تاکید و توجه قرار دارد.

بندری  بیان کرد: در شیوه نامه نامه آموزشی به تفاهم رسیده ستاد ملی کرونا بین وزیران آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی در آن نگاشته شده‌است.

وی افزود: هدف بازگشایی مدارس در شرایط قرمز کرونایی، حضور کامل دانش‌آموزان نیست بلکه آمادگی دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی است که مدرسه همیشه آماده باشد و آموزش و تعلیم و تربیت در بستر مناسب و امنی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اولیا نگران سلامت فرزندان خود نباشند، گفت: تیم‌های بازرسی وزارتی، اداراه کل و شهرستان و شبکه بهداشت و درمان بصورت مستمر و دائم در حال گزارش‌گیری از روند آموزش در مدارس هستند و اگر  کوچکترین نواقصی وجود داشته باشد تغییر انعطاف پذیری امکان پذیر است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه  شرایط مدارس  هر روز و هفته رصد می‌شود،  مدیر می‌تواند به روند آموزشی انعطاف پذیری انجام دهد و  از حالت حضوری به فضای مجازی و برعکس تغییر روش دهد اما  در اصل مهم است که شرایط روند آموزشی و مدرسه را تعطیل نکنیم.

سال تحصیلی جاری در گناوه باحضور ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۳۳ مدرسه و پیش دبستانی  آغازشد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha