پخش اقلام تبلیغاتی برای انتخابات مرحله دوم مجلس ممنوع است

تبریز- ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به شرایط خاص جامعه و همه‌گیری کرونا، تبلیغات این مرحله از انتخابات مجلس یازدهم با تاکید بر فضای مجازی و استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون برگزار می‌شود و از پخش هرگونه اقلام انتخاباتی قابل پخش و انتقال برای جلوگیری از شیوع کرونا جلوگیری خواهد شد.

علیار راستگو در کمیسیون تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این مرحله از انتخابات در این استان تنها در شهرستان میانه برگزار می‌شود، از آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم از امروز پنجشنبه ۱۳ شهریور خبرداد و گفت: تبلیغات این دوره به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح ۲۰ شهریور انجام خواهد شد.


وی با بیان اینکه انتخابات مرحله اول شهرستان میانه جزو کم چالش‌ترین و آرام‌ترین شهرستان‌ها بود، گفت: با همین رویکرد کسانی که رای خود را در مرحله اول در شهرستان میانه به صندوق انداخته‌اند و یا در رای‌گیری شرکت نکرده اند، با حضور در صندوق‌ها نماینده خود را انتخاب خواهند کرد.

در این جلسه مدیرکل صدا و سیما دبیر ستاد انتخابات استان و اعضای کمیسیون نظرات خود را در خصوص نحوه تبلیغات این مرحله ابراز کردند و سپس قرعه کشی برای ترتیب پخش برنامه‌های رادیو تلویزیونی با حضور نامزدها انجام شد.

انتخابات دور دوم مجلس یازدهم در۱۱ حوزه انتخابیه ۲۱ شهریورماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ بدون تمدید برگزار می شود. در این دوره به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تبلیغات به شکل مجازی برگزار خواهد شد و نامزدها حق تشکیل ستاد انتخاباتی ندارند. حوزه‌های میانه، سمیرم، لنجان، کرج اشتهارد و فردیس، دهلران دره شهر آبدانان و بدوه، اهواز و باوی حمیدیه و کارون، زنجان و طارم، بیجار، کرمانشاه و اسلام‌ آباد غرب و دالاهو، کردکوی و بندر ترکمن و بندر گز و گمیشان حوزه‌هایی هستند که انتخابات دور دوم در آنها برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه میانه نماینده اول انتخاب شده است و برای دور دوم علی شامی و بهنام صفایی با هم رقابت خواهند کرد.

آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان، دارای ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha