مراسم یادبود شهدای سلامت در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مراسم یادبود شهدای مدافع سلامت با عنوان "فرشتگان نجات" و حضور خانواده‌های شهیدان خدمت با همکاری سازمان نظام پزشکی و موسسه خیریه گلستان علی با استفاده از فضای مجازی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم به صورت زنده از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرامی در بستر فضای مجازی با حضور رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، معاون پشتیبانی رفاهی این سازمان و نیز رییس نظام پرستاری مشهد ضمن ادای احترام به ۱۶ شهید مدافع سلامت این شهر با تشریح خاطرات و خدمات فداکارانه این شهدا، خانواده‌های آنها مورد تجلیل قرار گرفتند.

هشت نفر از شهدای مدافع سلامت را در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پزشکان عمومی و متخصص و بقیه را دیگر کادر پزشکی شامل پرستار، بینایی‌سنج و داروساز تشکیل داده‌اند که حین خدمت به بیماران مبتلا به ویروس کرونا خود نیز بیمار شده و دعوت حق را لبیک گفته‌اند تا "شهید خدمت" نام گیرند.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد.
موسسه خیریه گلستان علی (ع) نیز که یک نهاد نیکوکاری است دارای هفت مرکز نگهداری و یک خوابگاه دانشجویی ویژه فرزندان بی‌سرپرست بوده و در مجموع ۲۰۰ کودک و نوجوان سه تا ۲۴ سال دختر و پسر را نگهداری سرپرستی می‌کند. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۷۸ هزار و ۷۵۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۱ هزار و ۷۹۷ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون ۳۲۶ هزار و ۸۰۱  نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha