دهیاران بخش لوندویل آستارا رفع اختلافات ملکی را آموزش دیدند

آستارا - ایرنا - دهیاران بخش لوندویل آستارا چگونگی استفاده از سامانه سیماک یا سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور را به منظور رفع اختلافات اراضی و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اداری آموزش دیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بخشدار لوندویل آستارا روز چهارشنبه در جلسه توجیهی آموزشی دهیاران در این بخشداری اظهار کرد: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور که به اختصار سیماک نامیده می شود، از طرح های ملی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است و مطابق دستور استانداری گیلان، دهیاران باید به فراگیری و استفاده از آن اهتمام داشته باشند.

توحید کرم زاده تامین سلامت اداری، شفاف سازی فرآیند صدور مجوزها، کاهش زمان اخذ استعلامات و مراجعات مردمی به اداره ها، جلوگیری از کلاهبرداری و فروش مال غیر، جلوگیری از فروش یک ملک به افراد مختلف و مقابله با زمین خواری را از مزایا و هدف های سامانه سیماک اعلام کرد.

وی ادامه داد: پس از نام نویسی متقاضیان در سامانه سیماک در پست بانک های مشخص شده و تایید ثبت نام از سوی کارشناس فنی دهیاری و دهیار، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز ورود به شماره موبایل متقاضیان ارسال می شود و آنها با وارد شدن به سامانه به کلیه اطلاعات و روند استعلامات املاک خود دسترسی خواهند داشت.

بخشدار لوندویل گفت: این بخش شامل ۳۰ روستای دارای کد آبادی، ۱۷ روستای دارای سکنه و ۱۲ روستای دارای دهیاری است و در خارج از محدوده طرح هادی روستاها، پروانه ساخت و سازها پس از استعلامات لازم توسط بخشداری صادر می شود.

او اظهار کرد: تمام دستگاههای اداری به جز بنیاد مسکن و منابع طبیعی و آبخیزداری، در بستر اینترنت به سامانه سیماک متصل هستند و این اداره ها نیز بزودی متصل خواهند شد.

لوندویل آستارا با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت و ۲۲ هزار نفر جمعیت در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش قرار دارد و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha