پنج تحول بر پایه سند تحول بنیادین مدنظر است

تهران-ایرنا- وزیر آموزش وپرورش گفت: روح کلی تحول بر پایه محتوای سند تحول بنیادین بر پنج تحول اساسی است:‌تحول در برنامه های درسی و محتوای یادگیری و نوسازی روش‌ها، تحول در دانش، نگرش و مهارت‌های معلم ، تحول در دانش آموزان به عنوان هدف تحول، تحول در مدرسه به عنوان جایگاه تحول و تحول در نظام سنجش و ارزشیابی آموزشی.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای کشور که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت:  انتظار است نظام تعلیم و تربیت بتواند در برابر هجوم همه جانبه از سوی دشمن، عرصه تکنولوژی و تغییرات سریع بین نسلی پاسخ درخور و شایسته‌ای بدهد.

مدیران کل آمار دقیق وضعیت اسناد مدارس استان را ارائه دهند

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش نیز در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اجلاس گفت: همه مدیران کل موظفند آمار دقیقی از وضعیت اسناد مدارس استان بدهند.

قاسم احمدی لاشکی افزود: در مسائل حقوقی مستندسازی بسیار مهم است. ۵۲ هزار و ۹۰۶ ملک ما از تعداد یک هزار و ۴۷۶ ملک آموزش‌وپرورش فاقد سند است. مدیران مدارس باید دنبال این مهم باشند که املاک آموزش‌وپرورش سنددار شود. امسال همه مدیران کل موظف هستند آمار دقیق وضعیت اسناد مدارس را بدهند. در حوزه دعاوی پرونده‌های زیادی داریم که سند نداریم و ضرر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در بحث حمایت‌های حقوقی در طرح تحولی و پالایش قوانین اجرا در راستای سند تحول اقدامات مهمی انجام ‌شده است. همچنین راجع به خرید خدمات هم مستندات قابل دفاعی آماده کرده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس راجع به هیات رسیدگی به تخلفات اداری گفت: ۴۳ رأی هیات بدوی داریم و معرفی اعضای هیات بدوی بر عهده دفتر رسیدگی به تخلفات است لذا باید در هیات‌های رسیدگی به تخلفات افرادی که دارای مقبولیت، تخصص و قدرت تحلیل هستند، انتخاب شوند.

وی در مورد پرونده‌های حقوقی آموزش‌وپرورش گفت: از سال۹۰ تا ۹۸ حدود ۳۵ صدم درصد پرونده‌های تخلفاتی داشتیم و بیش از ۹۵ درصد تخلفات انضباطی است و البته عمدتاً ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است زیرا تعداد ۹۳ درصد محکومیت‌ها بازگشت پرونده و تکرار خطا نداشته است.

احمدی لاشکی در میزگرد تخصصی آموزش و پرورش و مجلس تاکید کرد: اکنون مجلس برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد و باید تعامل داشته باشیم تا آموزش‌وپرورش در این برنامه مهم در نظر گرفته شود.

احمدی لاشکی با اشاره به اهمیت ارتقا نقش نمایندگان در برنامه‌ریزی‌های استانی گفت: نمایندگان مجلس در استان‌ها بیشترین و اثرگذارترین نقش را دارند لذا همسو کردن نمایندگان برای حل مسائل استانی و کاهش مطالبات پراکنده و افزایش قدرت چانه‌زنی آموزش‌وپرورش در برنامه‌و بودجه مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به آمار تذکرهای نمایندگان مجلس به وزیر آموزش‌و پرورش گفت: این تذکرها برای بهتر شدن امور بوده است که از ۱۱۳ تذکر نمایندگان مجلس ۴۹ مورد در موضوع حقوق معلمان، ۱۷ مورد استخدام‌ها،۱۳ مورد به شبکه شاد، ۴ مورد عزل و نصب مدیران، ۲ مورد سند ۲۰۳۰، ۳ مورد سندهای عمرانی و ۲ مورد راجع به سند تحول بود؛ بنابراین حجم عمده تذکرها جهت بهبود عملکرد آموزش‌وپرورش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =