۶۰۰ شکوفه و غنچه دارای نیاز ویژه کردستانی راهی مدرسه شدند

سنندج - ایرنا - ۶۰۰ شکوفه و غنچه دارای نیازهای ویژه روز چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی راهی مدرسه شدند و ورود خود به مرکز علم و تربیت را جشن گرفتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در آیین جشن شکوفه‌ها و غنچه‌های با نیاز ویژه استان اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها آشنایی دانش‌آموزان و نوآموزان با محیط مدرسه، عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و مراکز پیش دبستانی، کاهش استرس و اضطراب دانش‌آموزان و ایجاد خاطره خوب و به یاد ماندنی در فضایی پرشور و نشاط برای آنان است.

صدیقه عبداللهی با بیان اینکه دوران ابتدایی دوره طلایی برای دانش‌آموز است، گفت: بیشترین آمادگی برای یادگیری در دوره پیش دبستانی است که با آموزش صحیح در این دوران می‌توان موفقیت تحصیلی، سازگاری اجتماعی و زمینه بالا رفتن بهره هوشی در کودکان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بعد از چهار سالگی خانواده از لحاظ مسائل اجتماعی پاسخگوی نیازهای کودک نیست، افزود: ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

عبداللهی ابراز امیدواری کرد دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تامین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان نیز در این آیین گفت: پایه اول ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی است وبر اساس یافته‌های پژوهشی موفقیت و ناکامی دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی بالاتر به نوع آماده شدن شان در این دوران بستگی دارد.

خلیل رنجبر با بیان اینکه  بیش از ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی و دانش‌آموز پایه اول ابتدایی با نیازه ویژه در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان آغاز سال تحصیلی جدید و روز اول ورود خود به مدرسه را جشن می‌گیرند، هدف از برگزاری این جشن‌ها را آشنایی نوآموزان با فضای مدرسه و ایجاد حس نشاط و شادابی بین آنها در شروع سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و یادآور شد: حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است ضمن اینکه با ایجاد محیطی شاد، جذاب و خاطره انگیز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در روزهای آغازین مدرسه و ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا می‌توان ارتباط عاطفی خوبی با دانش آموزان برقرار کرد که بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز تأثیر گذارخواهد بود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان تاکید کرد: یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه معادل چهار دانش آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است و آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر و اهمیت حضور آنها در جامعه کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آنها مثل همه تفاوت‌های انسان های دیگر است.

وی اظهار داشت: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت آموزی، فرهنگ سازی وحمایت‌های روانی به آنان بیاموزیم که می توانند عضوی مفید در جامعه باشند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha