اجرای ۵۰ برنامه برای پیشرانی وزارت فرهنگ در فضای مجازی

تهران- ایرنا- معاون امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اجرای ۵۰ اقدام عملیاتی تا پایان سال جاری برای پیشرانی این وزارتخانه در فضای مجازی خبر داد و گفت:‌ اراده جدی برای به ثمر نشستن این برنامه‌ها وجود دارد و در آینده شاهد نتایج آنها در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

محمد صادق افراسیابی، در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات این مجموعه اقدامات همگام با سال پایان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا امروز ۵۶ محتوای سواد رسانه ای و ۸۸ محتوای دیگر متناسب با نیازهای روز جامعه با حمایت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تولید شده و از طریق پلت فرم های حوزه نشر در فضای مجازی منتشر شده است.

تولید ۳۰۰ محتوای جدید با موضوع سواد رسانه‌ای

معاون امور محتوایی مرکزفناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از تولید ۳۰۰ محتوای جدید با موضوع سواد رسانه‌ای تا پایان سال جاری خبر داد.

افراسیابی اظهار داشت: محتواهای تولیدی از طریق سامانه‌های ویدئوی درخواستی/ VOD ها و پلت‌فرم های نشر به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

تولید بیش ازهزار محتوا با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده طی ۲ سال گذشته ۱۰۸۵ محتوا با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی به سفارش وزارت کشور توسط مجتمع های فرهنگی دیجیتال شبکه ملی فرهنگ تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ اقدام عملیاتی تا پایان سال جاری برای پیشرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی اجرا خواهد شد، گفت: اجرای ۷ اقدام توسط معاونت امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال خواهد شد و پیگیری سایر اقدامات به سایر معاونت‌های مرکز واگذار شده است.

تاکید برعملیاتی شدن هفت اقدام تا پایان سال جاری

افراسیابی افزود: تولید و انتشار ۳۰۰ محتوای سواد رسانه ای، تدوین دستور العمل مسئولیت اجتماعی پلت فرم ها برای تولید و نشر محتوا در حوزه سواد رسانه ای، تشکیل کلینیک ملی سواد رسانه‌ای، راهبری اجرای ۲۰ پویش تولید محتوای استانی و ۵ پویش تولید محتوای ملی، طراحی و فعالسازی کنسرسیوم ملی تولید محتوا در فضای مجازی، تشکیل شبکه هم افزایی ظرفیت های تولید محتوا در موضوعات دارای اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد داشبورد تخصصی رصد و جریان‌شناسی تولید، عرضه و مصرف، ۷ اقدامی هستند که  تا پایان سال جاری با راهبری معاونت امور محتوایی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال عملیاتی خواهند شد.

پویش زندگی از نو با موضوع سبک زندگی در ایام کرونا

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد برگزاری پویش زندگی از نو با موضوع سبک زندگی در ایام کرونا با مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر از فعالان فضای مجازی بوده ایم و تاکنون ۳ فراخوان تولید و نشر محتوا در فضای مجازی توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اعلام شده است که تا امروز از ۱۶ فعال حوزه تولید و نشر محتوا تقدیر شده و پس از اربعین نیز از حدود ۱۰ نفر از فعالان حوزه تولید و نشر محتوا با موضوع تولید محتوای عاشورایی تقدیر خواهد شد.

مشاهده ۷۰ میلیونی نقش سواد رسانه‌ای درمقابله با کرونا

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در ایام کرونا خاطر نشان کرد: منتخب محتواهای تولیدی توسط مردم همچنین محتواهای تولید شده توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با موضوع نقش افزایش سواد رسانه ای در مقابله با کرونا در این ایام بیشتر از ۷۰ میلیون بار در فضای مجازی دیده شده است.

دو پویش ملی تولید محتوا با موضوع امام رضا(ع) ومحرم

افراسیابی با اشاره به ضرورت حضور موثر در فضای مجازی گفت: گاهی تصور می کنیم حضور موثر در فضای مجازی صرفا از طریق صدور مجوز صورت می پذیرد در حالیکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سامانه‌ای ویدئوی درخواستی که از سازمان صدا و سیما مجوز گرفته اند توانسته است در حوزه تولید و انتشار محتوا اقدامات اثر گذاری انجام دهد و در حال حاضر ۲ پویش ملی تولید محتوا با موضوع امام رضا (ع) و ماه محرم با همکاری برخی از این سامانه‌ها در حال برگزاری است.

آغاز فعالیت چهار اتحادیه

وی با اشاره به توان بالای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه دانش مدیریت و حکمرانی در فضای مجازی، گفت:‌ دانش و منابع انسانی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در زمینه مدیریت و حکمرانی در فضای مجازی فوق العاده است و این ظرفیت از سال ۸۶ تا کنون ایجاد شده و هر سال رشد کرده است؛ بنابراین به نظر می رسد این مرکز می تواند تکیه‌گاه محکمی برای مشاوره و اظهار نظر تخصصی به سایر بخش‌های دولت و دستگاه های ذیل مقام معظم رهبری باشد.

افراسیابی خاطر نشان کرد: در ۲ سال اخیر چهار اتحادیه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، فعالیت خود را در حوزه فضای مجازی آغاز کرده اند که از آن جمله می توان به مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان و مجمع ناشران بین الملل اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =