پاسخگویی مدیران حوزه آب و فاضلاب خراسان رضوی در سامانه سامد

مشهد- ایرنا- مدیران شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نیز شرکت آب و فاضلاب مشهد امروز ۱۱ شهریور در چارچوب برنامه سامانه سامد از طریق خط تلفن ۱۱۱ به مشکلات و درخواستهای مردم پاسخ دادند.

به گزارش ایرنا "آبرسانی به روستاها و درخواست شتاب در اجرای پروژه‌های مرتبط با آن" در برنامه ارتباط مردمی روز سه‌شنبه سامانه سامد از مهمترین درخواستهای روستانشینان خراسان رضوی از مدیران این حوزه بود.
"رسیدگی و نظارت بیشتر بر برداشت غیرمجاز آب، آبرسانی و شتاب در اجرای طرحها و همچنین اصلاح شبکه‌های شهری و روستایی توزیع آب، درخواست پیگیری مشکلات انشعاب آب، پاسخگویی به مشکلات پیمانکاران و کارگران و درخواست رسیدگی به مبالغ بالای آب‌بهاء در قبوض جدید" از دیگر موارد مطرح شده از سوی شهروندان خراسانی در تماسهای سامدی آنها با مدیران شرکت آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و نیز شرکت آب و فاضلاب مشهد بودند. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در حاشیه این برنامه ارتباط مردمی، به خبرنگار ایرنا گفت:  نحوه محاسبه قبوض، طرح جمع آوری فاضلاب شهر و تامین آب شرب روستاها از بیشترین مواردی بود که شهروندان در خصوص آنها دغدغه داشتند.
حسین اسماعیلیان افزود: شاخص برخورداری از سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری در مشهد در سال ۹۲ حدود ۵۶ درصد بود که این رقم هم‌اینک به ۷۹ درصد افزایش یافته‌ است.
وی ادامه داد: در مجموع تا کنون بیش از سه هزار و ۳۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در مشهد ساخته شده است و برای تکمیل شبکه فاضلاب این کلانشهر باید حدود ۹۰۰ کیلومتر شبکه دیگر ایجاد شود.
طول شبکه فاضلاب در شهر مشهد سه هزار و ۲۰۰ متر است و ۷۰ درصد گستره کلانشهر مشهد زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته ‌است، ۱۰۰ درصد جمعیت کلانشهر مشهد نیز تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند.
شرکت آب و فاضلاب استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۷۲ شهر و دو هزار و ۴۰۰ روستای این استان، سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک را زیرپوشش خدمات خود دارد و به تمام شهرهای استان به جز مشهد خدمت‌رسانی می‌کند.
مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی در چارچوب برنامه‌ای زمان‌بندی و از پیش اعلام شده، با هدف رسیدگی فوری به درخواستهای مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی با حضور در محل "سامانه سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی دولت با عنوان "سامد" در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =