۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
کد خبر: 84019548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش دما در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از افزایش یک تا ۲ درجه ای دمای هوا در نقاط مختلف استان طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حداکثر دمای هوای امروز شهر کرمانشاه به ۳۵ درجه بالای صفر می رسد و برای روزهای شنبه و یکشنبه که مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) است بین یک تا ۲ درجه شاهد افزایش دما خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه دمای امشب کرمانشاه در خنک ترین حالت به ۱۲ درجه بالای صفر می رسد، گفت: انتظار می رود دمای شبانه نیز طی ۴۸ ساعت آینده با افزایش حدود ۲ درجه ای روبرو و به ۱۴ درجه برسد.

زوراوند ادامه داد: در رزوهای تاسوعا و عاشورای حسینی دمای هوای پنج شهر شامل سومار، قصرشیرین، ازگله، سرپل ذهاب و گیلانغرب به ۴۰ درجه و بیشتر برسد تا گرمترین نقاط استان باشند.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین از سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب، کنگاور، گهواره، گواور و کرند غرب با دمایی بین ۳۳ تا ۳۴ درجه بالای صفر به عنوان خنک ترین نقاط استان در روزهای شنبه و یکشنبه پیش رو یاد کرد.

وی همچنین در خصوص وضعیت جوی نیز گفت: هوای استان تا اواسط هفته آینده صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد غالباً ملایم و افزایش ابر روبرو خواهد بود.

زوراوند ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه رشد ابر افزایش یافته و همین موضوع ممکن است در پاره ای نقاط سبب رگبار موقت باران در نواحی شمالی و مرکزی استان شود.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه در پایان از کاهش تدریجی دمای هوا از روز دوشنبه آینده تا پایان هفته خبر داد.