۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84019228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چالدران دارای کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران با اشاره این که به بیماری منحوس کرونا همچنان در سطح کشور و شهرستان شیوع دارد، گفت: این شهرستان به لحاظ آماری با همکاری مردم و مسوولان در رتبه آخر استان در زمینه ابتلا به این بیماری قرار دارد.

حسن محمدزاده روز جمعه در جلسه مدیریت بیماری کووید ۱۹ با بیان اینکه تلاش کنیم تا این سطح را حفظ کنیم افزود: در حال حاضر تنها راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری رعایت بهداشت فردی، اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: با این وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان نسبت به روزهای گذشته کم رنگ‌تر شده است.

فرماندار چالدران با اظهار نگرانی از وضعیت میدان دواب به دلیل رعایت نشدن موارد بهداشتی در خصوص مقابله و پیشگیری با کرونا  بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این میدان با نظارت شهرداری تاکید کرد و افزود: فعالیت میدان دواب در این ایام کرونایی مطالبه عموم اهالی شهرستان خصوصا دامداران زحمتکش بود که بایستی شرایط خاص بهداشتی در آن حکمفرما می‌شد، اما به دلیل اینکه پیمانکار مربوطه توانایی ایجاد شرایط بهداشتی لازم را نداشت، بازار هفتگی و میدان دواب شهرستان تعطیل اعلام شد.

وی همچنین بر رعایت تمامی موارد پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی از این هیات‌های عزاداری، موارد پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود که جهت پیشگیری از بیماری کرونا ضرورت دارد تمامی موارد بهداشتی از سوی آنها رعایت شود.

 وی همچنین در ادامه با بیان اینکه راه‌اندازی دسته عزاداری قمه‌زنی با قوانین حاکم بر کشور مغایرت دارد، افزود: تنها هیأت‌های عزاداری مجاز که جواز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده‌اند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های مربوطه فعالیت کنند و نیروی انتظامی در صورت مشاهده موارد نقض قانون قطعا با متخلفان برخورد خواهد کرد.

محمدزاده با ابراز نگرانی از عدم رعایت موارد بهداشتی در برخی از نانوایی‌ها نیز اظهار داشت: عرضه نان به مشتریان باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت گیرد و در صورت عدم رعایت این موارد واحدهای متخلف پلمب خواهد شد.

انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به ادارات و بانک‌ها، لزوم برخورد قانونی با واحدهای صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و رعایت تمام موارد بهداشتی در هیات‌های عزاداری از جمله دیگر موارد بحث شده در این جلسه بود.

شهرستان چالدران یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha