۱۹ مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی همدان پلمب شد

همدان- ایرنا- مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۹ مرکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی این استان به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شد.

لیدا رفعتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۲۲۲ مرکز تهیه، توزیع، طبخ و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و اداری در این استان فعالیت دارند که به منظور مقابله با ویروس کرونا و بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از چهار هزار و ۸۲۲ مرکز بازدید به عمل آمد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۵۰ واحد پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گندزدایی و سه‌هزار و ۷۸۷ واحد موضوع بهداشت و حفاظت فردی را رعایت کرده بودند و ۴۸ واحد به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته ۷۴ درصد مراکز و اماکن این استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

رفعتی اضافه کرد: بازدیدهای هفتگی از ادارات و سازمان‌ها، پلیس + ۱۰، دفاتر پیشخوان دولت، اماکن متبرکه و مساجد، پایانه‌های مسافربری برون شهری و درون شهری، بانک‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، هتل ها و مراکز اقامتی، بیمارستان ها، داروخانه ها، مطب ها، آرامستان های شهری و روستایی، مراکز خدمات بیمه، پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی و بیمارستان‌هایی که از آنها بازدید به عمل آمد رعایت شده بود همچنین وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن متبرکه و مساجد ۸۶ درصد، اداره ها سازمان ها ۸۵ درصد و بانک ها ۸۴ درصد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۷۵ درصد پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و درون شهری، ۷۶ درصد مطب‌ها و ۷۴ درصد داروخانه‌ها به شیوه‌نامه‌های پیش‌بینی شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجه داشتند.

رفعتی ادامه داد: ۱۴۵ بازدید از آرامستان شهری و روستایی این استان صورت گرفت که ۶۸ آرامستان معادل ۴۷ درصد پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند.

وی افزود: همچنین از ۹۱ پاساژ فعال در همدان ۹۹ بازدید توسط تیم‌های بهداشتی قرار گرفت که در ۵۰ پاساژ شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شده بود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: همچنین بازرسی‌های از وضعیت شعبه بانک، پلی + ۱۰، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خدمات بیمه، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفت.

رفعتی اضافه کرد: به طور میانگین ۷۴ درصد مراکز و تهیه توزیع و طبخ موادغذایی و اماکن عمومی و اداری پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی را در این استان رعایت کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha