دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت آیت‌الله علم‌الهدی و حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفت

تهران- ایرنا - دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام های جداگانه‌ای، درگذشت آیت‌الله سید عبدالجواد علم‌الهدی خراسانی و حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان را تسلیت گفت.

به گزارش روز چهارشنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدسعید رضا عاملی به مناسبت درگذشت آیت‌الله سید عبدالجواد علم الهدی خطاب به آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفته است : درگذشت برادر بزگوار جنابعالی آیت‌الله سید عبدالجواد علم الهدی موجب تالم و تاثر همه دوستداران شما به‌ویژه حوزه های علمیه کشور شد.

وی در این پیام به مبارزات آن مرحوم پیش از انقلاب و خدمات علمی و فرهنگی پس از انقلاب وی به عنوان موسس و تولیت حوزه علمیه الامام القائم (عج)، موسس مکتب الرضا(ع) اشاره کرده و می افزاید:  ضمن تسلیت مصیبت وارده به جنابعالی و خانواده محترم و آرزوی صبر و اجر برای شما، از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب رحمت و غفران واسعه و آرزوی و همجواری با سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) را دارم.

همچنین در پیام جداگانه سعیدرضا عاملی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان خطاب به خانواده آن مرحوم آمده است: درگذشت روحانی انقلابی، مبارز و مجاهد مرحوم روح‌الله حسینیان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به شما تسلیت عرض می‌کنم.

وی  در این پیام خاطرنشان می سازد:مرحوم حسینیان در قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی سوابق درخشانی داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز مستمراً در فعالیت‌های سیاسی حضور فعال و مؤثر داشت.

در ادامه پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی ازجمله مسئولیت‌های اجرایی مرحوم حسینیان بودند که این مرکز با خدمات ایشان امروز یک مرکز غنی در حوزه اسنادی و تاریخ شفاهی است.ضمن تسلیت درگذشت ایشان به خانواده محترم و آرزوی صبر جمیل برای مرحوم روح‌الله حسینیان از خدا طلب رحمت و مغفرت دارم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha