۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84016850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوثر بجنورد برای دومین بار شاگرد اول دانشگاه‌های خراسان شمالی شد

بجنورد- ایرنا- دانشگاه دخترانه کوثر بجنورد، در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های خراسان شمالی به دست آورد و این در حالی است که جایگاه خود را نیز نسبت به سال گذشته، ۱۱ پله ارتقا بخشیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مرکز آموزش عالی، دکتر علیرضا حسینی روز چهارشنبه اظهار داشت: در رتبه‌بندی جدید دانشگاه‌های کشور که به‌تازگی از سوی پایگاه استنادی جهان اسلام اعلام شده است، جایگاه این مرکز آموزش عالی، به عنوان تنها مرکز تک‌جنسیتی آموزش عالی شرق کشور، با ١١ پله صعود از رتبه ۴۲ سال گذشته به رتبه ۳١ کشور و نخست استان ارتقا یافته است.

وی افزود: دانشگاه کوثر بجنورد در بین دانشگاه های کشور از بازه ۵۰-۴۱ در سال ۹۷-۹۶ به بازه ۴۰-۳۱ در سال ۹۸- ۹۷ ارتقا یافته و بالاتر از بسیاری از دانشگاه های دیگر قرار گرفته است.

حسینی اظهار داشت: رتبه‌ بندی دانشگاه ‌های کشور هر سال از طرف ISC و بر اساس معیارها و شاخص‌ های پنج‌گانه پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌ المللی، تسهیلات و امکانات و فعالیت‌ های اجتماعی و اقتصادی انجام می گیرد.

رییس دانشگاه کوثر دستیابی به این موفقیت و رشد دانشگاه در زمینه‌ های علمی، بین المللی، پژوهشی و آموزشی را مرهون تلاش بی‌وقفه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان برشمرد و اظهار امیدواری کرد که پیشرفت و توسعه دانشگاه کوثر در تمامی حوزه ها تداوم داشته باشد.

بنا به اعلام پایگاه استنادی مزبور، دانشگاه کوثر بجنورد در سال تحصیلی گذشته نیز در بین دانشگاه های استان خراسان شمالی مقام اول را کسب کرده بود.

دانشگاه کوثر ویژه دختران در سال ۹۱ تاسیس و در مهرماه همین سال با مصوبه شورای آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفت رشته ۲۵۰ دانشجو پذیرفت.

هم اکنون حدود سه هزار دانشجوی دختر در تنها دانشگاه تک جنسیتی شرق کشور در ۲۱ رشته کارشناسی ارشد و کارشناسی در حال تحصیل هستند و این مرکز آموزش عالی رتبه دوم شمار دانشجویان را در بین دانشگاه‌های تک جنسیتی کشور دارد.
در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha