۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 83921906
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای احداث مسکن سیل زدگان بروجرد هزینه شد

بروجرد - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: ۳۸ میلیارد و ۱۸میلیون تومان اعتبار برای احداث و بازسازی مسکن سیل زدگان این شهرستان هزینه شد.

حسین ریاضتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان سیل فروردین ماه امسال ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی تخریب شدند که با حمایت دولت و توزیع وام و تسهیلات بانکی واحدهای تخریب شده احداث و بازسازی شد.

وی تاکید کرد: بیش از ۹۷درصد واحدهای تخریب شده هم اکنون به بهره برداری رسیده اند.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدهای روستایی ۷۶ میلیون تومان وام بلاعوض، تسهیلاتی و معیشتی پرداخت شده که در مجموع ۳۳ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان می باشد.

ریاضتی اظهار داشت: در این راستا ۲۲ واحد مسکونی نیز در شهر بروجرد دچار آسیب شده بود که برای احداث هر واحد مسکن در شهر ۸۶ میلیون تومان در مجموع یک میلیارد و ۸۹ میلیوون تومان وام پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: امسال همچنین در قالب تعمیرات واحدهای تخریبی از سیل ۱۹۰ واحد وام تعمیرات در شهر و روستا هر مورد ۱۵میلیون تومان در مجموع۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است.

ریاضتی افزود: در مورد طرح ویژه احداث ۴۱۰ واحد روستایی در دست احداث است که  به بانک معرفی شده برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: در سالجاری همچنین طرح هادی در ۱۶ روستا در قالب ۱۲۰هزار متر مربع آسفالت روستاها به ارزش هفت میلیارد تومان از محل قیر رایگان اجرا شده است.

وی اجرای کانال سنگی در منطقه سیل گیر قلعه شمسا با ۷۰۰میلیون تومان اعتبار،اجرای آسفالت ۹روستا به طول ۸۰ هزار متر مربع خاک برداری و اجرای دیوار نگهبان و جدول کاری در سایت جدید ر وستای تنگ محمد حاجی با ۵۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی و اجرای طرح هادی در روستای ده یوسفعلی و بیدکلمه با ۲۰۰میلیون تومان اعتبار را از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

وی افزود: ۱۰ پروژه جدید از محل ماده ۱۰حوادث غیر مترقبه در حال برگزاری مناقصه و انجام مراحل قانونی با ۲میلیارد تومان اعتبار برای عقد قرار داد با پیمانکار است که عمدتا برای آسفات روستاها هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ۸۴درصد واحدهای مسکونی این شهرستان از مجموع ۲۵ هزار واحد تبدیل به احسن شده اند و حدود هشت هزارو ۵۰۰واحد روستایی دارای سند مالکیت هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha