۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 83921770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوک: آمریکا درخواستی برای عادی‌سازی رابطه سودان و اسرائیل نکرده است

تهران - ایرنا - «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که هیچ درخواستی از جانب واشنگتن برای عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل آویو نشده، زیرا سودان در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد و تا زمانیکه این کشور از این لیست خارج نشود، آمریکا درخواستی از خارطوم نخواهد کرد.

به گزارش امروز (سه شنبه) تارنمای شبکه صهیونیستی «آروتز شوع»، هوک به همراه «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز در کنفرانس خبری در سرزمینهای اشغالی در عین حال به شبکه تلویزینی «کان» گفتند که دولت آمریکا تمایل به برقراری عادی‌سازی سودان و اسرائیل دارد.
«حیدر بدوی صدیق» سخنگوی وزارت امور خارجه سودان هفته گذشته از تصمیم امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت که نمی‌توانم وجود ارتباط بین سودان و اسرائیل را رد کنم. 
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین اضافه کرد که مقامات واشنگتن در حال ملاقات با نمایندگان کشورهای دیگر هستند تا آنها را برای پیروی از امارات در راستای امضای توافق با اسرائیل ترغیب کنند.
وی که روزهای پایانی حضور در سمت فعلی خود در وزارت خارجه آمریکا را طی می‌کند و تا به حال تمام اقداماتش علیه ایران شکست خورده است، مدعی شد که چنین توافق‌هایی یک پیام برای ایران است.  
شروع اقدامات سودان برای برقراری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ به صورت علنی کلید خورد. وزیر خارجه وقت سودان اشاره کرد که کشورش می‌تواند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.
اقدامات سودان در فوریه گذشته (بهمن ۹۸) با دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان در کشور اوگاندا افزایش یافت و حالا پس از توافق عادی‌سازی سومین کشور عربی با رژیم صهیونیستی به نظر خارطوم می‌خواهد جا پای ابوظبی بگذارد.
واکنش فلسطینی‌ها و بازیگران مهم منطقه‌ای از جمله ایران و ترکیه به اقدامات ابوظبی در راستای توافق با تل آویو به شدت منفی بوده و فلسطینی‌ها با اعتراض در جای‌جای کرانه باختری در اعتراض به تصمیم این کشور، تصاویر رهبران امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha