معرفی ۶ ایده سلامت دیجیتال در دوشنبه‌های استارتاپی

تهران- ایرنا- ششمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی این هفته با ارایه ۶ ایده استارتاپی در حوزه سلامت دیجیتال با حضور سرمایه‌گذاران به صورت آنلاین برگزار شد.

ششمین دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز - دوشنبه - با معرفی ایده های استارتاپی آسانیسم، سایکلاپس، بهزی، تشخیص آوای صفیر، دکتر سی و ژین برای جذب سرمایه گذار برپا شد.

آسانیسم؛ پلتفرمی برای نگهداری سالمندان

حامد عزیزی بنیانگذار استارتاپ آسانیسم گفت: با توجه به این که جمعیت ایران رو به پیر شدن است و ۱۰ درصد افراد سالمند و ۳۰ درصد جمعیت ایران تا۳۰   سال دیگر به جمعیت سالمندان اضافه می شوند درصدد بر آمدیم پلتفرمی را طراحی کنیم که بتوانیم  خدماتی به این قشر ارایه دهیم.

وی بیان کرد: این پلتفرم شرایطی را فراهم می کند که سالمندان با پزشک ارتباط برقرار و خدمات مختلفی مثل فیزیوتراپی دریافت کنند، تاکنون ما با استفاده از این پلتفرم با ۲۰ موسسه ارتباط گرفته ایم و همکاری می کنیم.

وی با بیان این که اکنون این افراد به صورت سنتی با پزشکان خود در ارتباط هستند، بیان کرد: در این پلتفرم امنیت ارتباط با پزشک وجود دارد و قیمت دهی شفافی در نظر گرفته ایم.

بنیانگذار استارتاپ آسانیسم با یادآوری این که ۲۰ ماه است که به ارایه خدمات با این پلتفرم پرداخته ایم، عنوان کرد: طی این مدت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته ایم، این پلتفرم هزینه اضافی روی دوش مشتری قرار نمی دهد، رقبای این پلتفرم، موسسات سنتی هستند اما ما در صدد سهتیم که این رقبا را همکار خود کنیم.

وی افزود: سرمایه مورد تقاضا ما ۷۰۰ میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

بهزی؛ پلتفرم آموزش به بیمار، ارتباط با پزشک و پیگیری و درمان

بهار مازندرانی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان هم در خصوص پلتفرم طراحی شده  اظهارداشت: به دلیل این که بیماران بعد از مراجعه به پزشک رها می شوند و درمان ناکاملی خواهند داشت پلتفرمی را طراحی کردیم که این درمان کامل شود و فرد رو به بهبودی برود.

وی افزود: این پلتفرم دو رسالت برای بیمار و برای پزشک دارد که می تواند به بیمار کمک کند تا درمان کاملی داشته باشد، این پلتفرم پایش بیمار را از اهداف خود می داند، برای ارائه خدمات این پلتفرم، با چند بیمارستان همکاری می کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵هزار نفر این اپلیکیشن را نصب کرده اندو به ۲۵۰۰  بیمار آموزش داده شده است.

دکتر سی؛ سامانه یکپارچه مراقبت از راه دور

فرشاد عبادی بنیانگذار این استارتاپ دکتر سی گفت: این پلتفرم یک سامانه یک پارچه مراقبت از راه دور به همراه مشاوره و پرونده پزشکی است.

این سامانه خدماتی از قبیل مشاوره آنلاین، رژیم غذایی، آموزش مجازی ارایه می دهد، این سامانه رابط بین پنل پزشک و درمانگر است.

وی ادامه داد: این سامانه پرونده پزشکی در اختیار بیماران قرار می دهد و بیماران می توانند پرونده پزشکی خود را نیز با اطلاعاتی که دکتر در اختیار آنها قرار می دهد کامل کنند و یا با هوش مصنوعی این سامانه عکس ها و اطلاعات دیگر در پرونده پردازش شود.

وی یادآور شد: سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است، این استارت‌آپ در حال حاضر دارای ۷۸۰۰ کاربر، ۳۰۰ پزشک و ۳۶۸۹ مشاوره موفق است،  ویژگی منحصربه‌فرد این محصول مشاوره آنلاین تلفنی و متنی، آموزش ویدیویی و متنی، پرونده پزشکی هوشمند، سیستم BPMS پیگیری و پشتیبانی (فالوآپ) است.

سایکلاس؛ عینک مجازی برای درمان تنبلی چشم کودکان

آریانا سلطانی مدیر کسب و کار تیم استارتاپی تولید کننده «عینک های مجازی برای درمان تنبلی چشم» هم گفت: در حال حاضر از روش های سنتی برای رفع تنبلی چشم کودکان از یک تا ۳ سال استفاده می شود از این رو در صدد بر آمدیم تا با طراحی عینک های واقعیت مجازی، بازی و اپلیکیشن های این عینک گامی به سوی تغییر روش سنتی برداریم.

وی با بیان این که در روش سنتی از پدهایی بنا به تشخیص پزشک برای رفع تنبلی چشم استفاده می شود، بیان کرد: در استفاده از این عینک ها، نیازی به پد نیست و کودک با عینک مجازی در خانه بنا به تشخیص پزشک می تواند در راستای رفع بیماری اقدام کنند، در واقع این عینک مجازی یک کلینیک واقعیت مجازی است که بیماری تنبلی چشم کودک را با بازی و انیمیشن درمان میکند.

این فعال استارتاپی با تاکید بر این که در کنار طراحی بازی ها و انیمیشن های این عینک مجازی، از هوش مصنوعی برای تحلیل داده های روند درمانی کودک استفاده کردیم، افزود: این داده ها روند بهبودی کودک را برای پزشک مشخص می کند.

سلطانی گفت: سرمایه مورد تقاضا این استارتاپ یک میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است،  بر اساس برآوردهایی که داشتیم، میانگین هزینه استفاده از روش سنتی برای یک بیمار بیشتر از هزینه استفاده از عینک های مجازی است؛ از این رو استفاده از این عینک ها به صرفه تر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه این عینک ها نحوه کاربری راحتی در خانه دارند، گفت: در حال حاضر بازی درمانی در واقعیت مجازی در کشور برای رفع تنبلی چشم وجود ندارد از این رو در کشور رقیبی نداریم؛ اما در کشورهای خارجی همچون اروپا و امریکا ۳ شرکت رقیب ما هستند ولی این عینک واقعیت مجازی مزیت هایی نسبت به این محصولات خارجی دارد.
این فعال استارتاپی به مزیت های عینک واقعیت مجازی برای درمان تنبلی چشم کودکان اشاره کرد و گفت: نمونه های خارجی علاوه بر قیمت بالای عینک های خارجی، وزن سنگینی دارند که برای کودک غیر قابل تحمل است.
سلطانی با بیان این که کودکان ۴تا۱۲ سال می توانند از این محصول استفاده کنند، بیان کرد: اکنون این محصول به فروش رسیده و در صدد هستیم که آن را صادر کنیم،  این عینک مجازی تست های خود را در یکی از بیمارستانهای تهران پس داده است و از اواخر سال گذشته تا کنون ۳۰۰ کودک از این عینک ها استفاده کرده اند.

وی با اشاره به کارکرد این عینک گفت: این عینک واقعیت مجازی با محرک هایی که دارد باعث می شود سلول های خفته مغز را فعال کند تا چشم بهبود بیابد، تمام بازی، اپلیکیشن و ساختار عینک واقعیت مجازی به غیر از لنزها، ایرانی هستند از این رو قیمت پایینی  دارد.

تشخیص آوای صفیر؛ پردازش سیگنال صدا در حوزه تشخیص بیماری
حمید آزادی نماینده تیم استارت آپی «آوای صفیر» هم اظهارداشت: این برنامه در راستای پردازش سیگنال صدا در حوزه تشخیص بیماری به کار گرفته می شود.
وی با یادآوری این که در آزمایشگاه که این روند را مورد بررسی قرار دادیم ۹۷درصد صحت داشت، بیان کرد: پیش بینی می کنیم که در واقعیت تا ۹۰درصد تشخیص ها درست باشد،  برآورد کردیم که ۳میلیارد در دوسال نیاز به سرمایه گذار داریم.

وی بیان کرد: پیش بینی کردیم که در ۲۷ ماه می توانیم ۴ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم،  این طرح در دانشگاه فردوسی مشهد انجام گرفته و در حوزه هوش مصنوعی است.

وی ادامه داد: ویژگی منحصربه‌فرد این محصول کم‌هزینه بودن، در دسترس بودن، کاربری آسان، غیرتهاجمی بودن، عدم نیاز به حضور فیزیکی بیمار، قابلیت ارزیابی میزان پیشرفت بیماری و سرعت تشخیصی بالا است.

ژین؛ ارایه خدمات پزشکی آنلاین 

همچنین آرمان قوامی بنیانگذار استارتاپ ژین تاکید کرد: این سامانه برای کرد زبان های ایران، عراق و ترکیه طراحی شده است، در حال حاضر با ۱۴ بیمارستان استان کردستان و بیش از ۳۰۰ مطب و مراکز پزشکی خصوصی در این استان قرارداد منعقدشده است و رتبه نخست کارآفرین برتر در سال ۹۵ را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی منحصربه‌فرد این محصول صرفه‌جویی در زمان، بهبود کیفیت سبک زندگی و حفاظت از محیط زیست است، سرمایه مورد تقاضا این استارت‌آپ ۲.۳ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

هفتمین رویداد دوشنبه های استارتاپی هفته آینده در زمینه ورزش برگزار می شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =