رئیس سازمان مدیریت کرمان : دولت الکترونیک بر سرعت خدمات‌دهی می‌افزاید

کرمان- ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه دولت الکترونیک لازمه اثربخشی دولت هاست، گفت: هدف دولت الکترونیک خدمات دهی با هزینه کمتر ، سریعتر و با کیفیت بهتر است.

به گزارش ایرنا ، جعفر رودری عصر روز شنبه در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان افزود: در مباحث اخیر توسعه حکمرانی مطلوب را به عنوان کلید توسعه تلقی می کنیم، اگر نظام ها به روند درآمد های پایین کشور گذری داشته باشند متوجه خواهند شد که باید در نظام ساختاری تغییر ایجاد کنند.

وی شاخص های معمول بانک جهانی را پاسخگویی، ثبات سیاسی و نبود خشونت، اثربخشی دولت  و حاکمیت و مهار فساد عنوان کرد و گفت: اثربخشی دولت یکی از شاخص های نظام مطلوب است .

رودری اضافه کرد: دربین ۲۰۹ کشور، ایران رتبه  ۱۳۱ دنیا را دارد، همچنین اثربخشی دولت و مهار فساد در طی سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ ثابت بوده  است و بقیه پارامتر ها اندکی رو به بهبود بوده اند.

وی با اشاره به اثربخشی دولت افزود: دولت الکترونیک یکی از پارامتر های مهم است که از جمله پیامدهای آن بهره وری ، کاهش هزینه ها می باشد.

رودری افزود: استعلام کننده ها  به ترتیب دستگاه قضا، نیروی انتظامی و بانک ها، شهرداری قریب ۵۶ درصد استعلام ها را به خود اختصاص می دهند.

وی گفت: بیش از ۴۵۰ هزار مکاتبه و استعلام سالانه بین دستگاه های اجرائی در استان کرمان صورت می گیرد که طبیعتا در مقابل هر استعلام یک پاسخ دهنده نیز وجود دارد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: یک چهارم معادل ۲۴.۴ درصد موارد استعلام شونده مربوط به اداره کل مالیاتی، ۲۲ درصد مربوط به ثبت اسناد و املاک است و اگر پزشکی قانونی، بیمه سلامت و شهرداری را اضافه کنیم این عدد به ۷۰ درصد می رسد و در مجموع ۹۰ درصد مکاتبات و استعلام های روزانه در استان مربوط به ۱۰ دستگاه اجرائی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =