انهدام شبکه کلاهبرداران فروش اینترنتی آلات موسیقی در سردشت

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی سردشت گفت: یک شبکه کلاهبرداری اینترنتی که اقدام به فروش آلات موسیقی در فضای مجازی می‌کرد، با تلاش ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این شهرستان شناسایی و متلاشی شد.

سرهنگ موسی بهاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با دریافت شکایت‌هایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در سردشت، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی سردشت، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی اضافه کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که افراد کلاهبردار از طریق ایجاد پیج اینستاگرامی اقدام به بارگزاری فیلم و عکس‌های جعلی و فروش آلات و ادوات موسیقی برای ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر مخاطب کرده بودند.

فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: مخاطبان با مشاهده تصاویر و فیلم‌های موجود در این پیج، غافل از جعلی بودن آن اقدام به ثبت سفارش و انتقال وجه به صورت کارت به کارت می‌کردند.

سرهنگ بهاری گفت: با انجام اقدامات فنی سه نفر کلاهبردار که در یکی از شهرستان‌ها مستقر بودند، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در تحقیقات و بررسی‌ها، این افراد به جرایم ارتکابی اعتراف و ۳۲۰ نفر مالباخته به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سطح کشور شناسایی و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 با توجه به افزایش استقبال مردم از خریدهای اینترنتی پس از بروز ویروس کرونا، آمار پرونده‌های کلاهبرداری از طریق خریدهای آنلاین افزایش داشته است.

بسیاری از موارد عرضه کالا در فضاهای مجازی جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تا اطلاعات وارد شده آنان در امان باشد زیرا کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی در قبال دریافت وجه اقدام به قرار دادن تبلیغ کرده و هیچگونه نظارتی بر صحت آن ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha