۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83912348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برنامه‌های دهه اول محرم در رادیو زیارت اعلام شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83912348
برنامه‌های دهه اول محرم در رادیو زیارت اعلام شد

تهران- ایرنا- رادیو زیارت با مشارکت اداره کل صدای استانها، شبکه رادیویی فرهنگ و اجلاس بین‌المللی پیر غلامان و خادمان حسینی برنامه‌های دهه اول محرم را از شبکه‌های استانی و شبکه رادیویی فرهنگ بصورت زنده پخش می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی رادیو زیارت، حسینیه ایران عنوان ویژه برنامه ای است که با هدف کمک به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، کمک به دمیدن روحیه ایثار و فداکاری در جامعه، تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی و روحیه عزتمداری و همچنین معرفی پیرغلامان حسینی در سالی که امکان برگزاری اجلاس پیرغلامان وجود ندارد، عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) را عمق می‌بخشد.

شبکه رادیویی زیارت تلاش دارد با این برنامه از جوار حرم علی بن موسی الرضا (ع) یک محفل حسینی به وسعت ایران ایجاد کند. در این راستا «حسینیه ایران» با شعار «حسینیه ای به وسعت ایران» موضوع های حق و حق طلبی، بیداری فطرتها، صراحت و قاطعیت، فداکاری و از خودگذشتگی، ادب در مکتب حسین (ع)، وفای به عهد و پیمان، فلسفه قیام عاشورا, اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر، عزت و ذلت در دیدگاه سیدالشهدا (ع)، شکیبایی و صبر بر مصایب، محبت در مکتب حسینی، امام سجاد و ادامه نهضت حسینی را در برنامه گنجانده است.

این ویژه برنامه دارای بخشهای متنوعی است که با «نوای کاروان» به ارتباط دفاع مقدس و حماسه حسینی می پردازد، «پیرغلام عشق» معرفی پیرغلامان حسینی از سراسر کشور، «خیلی دور خیلی نزدیک» پیرامون آداب و رسوم مردم مناطق ایران در ماه محرم، «یاوران حسین» معرفی یاران اباعبدالله در کربلا و «مداحی نواحی» مربوط به پخش مداحی نواحی مختلف ایران است.

«مهمان ویژه» گفت وگو در مورد موضوع برنامه با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه است و گفت و گوی تلفنی با مداحان مطرح در استان های مختلف کشور از دیگر برنامه های این رادیو است.

«حسینیه ایران» در دهه اول محرم هرشب از ساعت۲۲ تا ۲۴ از استودیوی امام رضا(ع) شبکه رادیویی زیارت مستقر در حرم حضرت ثامن الائمه (ع) به صورت زنده تهیه و پخش می‌شود. همچنین در راستای بهره وری بیشتر و همراهی مخاطبان و ارسال آثارشان از محافل عزاداری هایشان در فضای مجازی اقدام به طراحی پویش کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha