۱۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش استثنایی نیاز است 

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به دانش آموزان با نیازهای ویژه با کمبود ۱۲ هزار نیرو روبه‌رو هستیم که البته بخشی از کمبودها به شیوه‌های مختلف جبران می‌شود. 

سیدجواد حسینی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: امسال قرار است هزار و ۶۰۰ نفر نیرو در آموزش و پرورش استثنایی، جذب شوند که بخشی از کمبود ها جبران می شود و برای جبران مابقی کمبودها، از شیوه های مختلف استفاده می کنیم.

وی درباره استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه از شبکه شاد اظهار داشت: در خردادماه امسال، ۵۴ درصد از دانش آموزان با نیازهای ویژه، از خدمات شاد، بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که خدمات شاد برای ۴۰ درصد از دانش آموزان با نیازهای ویژه که به سامانه شاد دسترسی نداشته اند، بیشتر شود. 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: شبکه شاد، برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه، در ۱۲ مورد نیاز به مناسب سازی داشت که با پیگیری های انجام شده، تلاش داریم تا میزان پوشش این شبکه برای این دانش آموزان بیشتر شود.

حسینی گفت: آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری کلاس ها در شرایط مختلف کرونایی آمادگی دارد البته با توجه به اینکه تراکم دانش آموزان در این کلاس ها زیاد نیست، مشکلی برای دایر شدن کلاسه های نیمه حضوری در این مدارس وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت:  شمار دانش آموزان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷، با رشد پنج درصدی روبه رو بود و امسال هم پیش بینی می شود همین میزان افزایش  داشته باشیم، البته این امر، دلیل بر افزایش شمار افراد معلول نیست، بلکه شناسایی ها بیشتر شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه با اجرای طرح سنجش و با مداخله به هنگام، میزان شناسایی ها بیشتر شده است خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ میزان پوشش طرح سنجش بسیار کم بود اما در ۲ سال اخیر به بیش از ۹۷ درصد رسید و امسال تلاش داریم به ۹۹ درصد برسد.  

۲ هزار دانش آموز استثنایی زیر ۲ سال در کشور 

حسینی در بخش دیگر سخنان خود درباره خدمات آموزش و پرورش استثنایی گفت: جامعه هدف آموزش و پرورش استثنایی برای خدمات رسانی به افراد با نیازهای ویژه، از بدو تولد است و اکنون ۲ هزار دانش آموز زیر ۲ سال زیر پوشش این سازمان است. 

وی با تاکید بر اینکه برای کمک به دانش آموزان با نیازهای ویژه، باید مداخله به هنگام و در زمان طلایی باشد گفت: آموزش و پرورش استثنایی ماموریت دارد تا دانش آموزان با ویژگی خاص را تحت پوشش داشته باشد. 

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اما در این زمینه، در شناسایی کامل، تحت پوشش قرارد دادن، مداخله به هنگام و ارائه خدمات استاندارد، ایده آل کار نشده است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =