۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83911699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اجرایی هنگ کنگ: تحریم های آمریکا به مردم کشورها آسیب می زند

پکن- ایرنا- خانم «کری لم» رییس اجرایی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ چین در مصاحبه با تلویزیون مرکزی این کشور، تحریم های آمریکا علیه مقام ها و سازمان های چین و هنگ کنگ را محکوم کرد و گفت که تحریم های آمریکا فقط منافع این کشور را تامین و به مردم کشورها آسیب می زند.

به گزارش ایرنا خانم لم در این مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد که برایند این تحریم ها تلاشی از سوی آمریکا برای تامین منافع خود است و این تحریم ها را نه فقط مردم هنگ کنگ بلکه جامعه بین المللی محکوم کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل این تحریم ها، این منطقه در زمینه خدمات مالی نیز دچار محدودیت هایی شده است، گفت: آمریکا شرکت ها،  موسسات و افرادی را در چین و هنگ کنگ پس از تصویب قانون امنیت ملی در کنگره چین با این هدف که منافع خود را تامین کند، تحریم کرده است.

او در این مصاحبه تحریم ها را به رغم مشکلاتی که ایجاد می کند بی معنا دانست و افزود: همه تلاش دولتمردان چین حراست از امنیت ملی است و قانون امنیت هنگ کنگ هم در همین راستا وضع شده است مسئولان هنگ کنگ و چین مرعوب فشارهای آمریکا نخواهند شد.

رییس این منطقه درباره تعلیق انتخابات شورای مقننه هنگ کنگ موسوم به لگکو نیز گفت: انتخابات همیشه جایگاهی والا در هنگ کنگ و برای مردم داشته است و پیش از برگزاری آن باید همه مراحل آماده شود و سپس تصمیم گیری های لازم صورت می گیرد.

او با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا در هنگ کنگ و تعلیق انتخابات در این شرایط همه گیری گفت: آنچه امروز بیش از هر موضوعی برای ما اهمیت دارد جان مردم است و با برگزاری انتخابات در این وضعیت نباید آنها را به خطر بیندازیم.

در هنگ کنگ پس از شیوع کرونا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا شده اند و این منطقه اکنون درگیر مقابله و مهار موج سوم همه گیری است.

آمریکا چندی قبل به دنبال تصویب قانون امنیتی هنگ کنگ در مجلس چین، ۱۱ نفر از مقام های هنگ کنگ و چین را که به باور آن کشور در این تصمیم گیری مشارکت داشته اند، تحریم کرد.

بانک های چین و هنگ کنگ نسبت به افزایش این تحریم ها هشدار داده اند روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین نوشته است افزایش تحریم ها اکنون باعث نگرانی هنگ کنگی ها از بسته شدن برخی از حساب ها و لغو کارت های بانکی اعتباری آنها شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha