روزانه ۱.۶ میلیون لیتر بنزین در فارس صرفه جویی می‌شود

شیراز - ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با انجام اقدامات زیربنایی ورتوسعه صنعت سی ان جی در فارس ، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین  صرفه جویی می‌شود.

امیر بنی کریمی روز یکشنبه از سهم ۴۲ درصدی شیراز در مصرف گاز خبر داد و بیان داشت : مصرف سی ان جی در سطح استان فارس امسال رشد ۲۸ درصدی  داشته است ، اکنون    روزانه  یک میلیون  و ۶۰۰ هزار متر مکعب سی ان جی در فارس مصرف می شود  که معادل همین مقدار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

بنی کریمی با بیا ن این که سهم استان فارس از مصرف  سی ان جی  کشور بیش از ۴/۶  درصد  می باشد افزود: در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از مصرف  گاز طبیعی فشرده  استان فارس در کلان شهر شیراز مصرف می شود که  صرفه جویی  بیش از ۷۰۰ هزار لیتر بنزین  در این شهر را بدنبال داشته است.

وی تعداد جایگاه های سی ان جی استان  فارس را ۱۲۹ باب اعلام کرد که از این تعداد   ۳۷ باب در کلان شهر شیراز قرار دارد  و اظهار کرد : این جایگا ه ها بطور صد در صد فعال است  و با تمام ظرفیت در حال خدمات رسانی به مردم می باشد و مشکلی در خصوص فعالیت جایگاه ها و توزیع گاز بویژه در شهر شیراز  وجود ندارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به این موضوع که روزانه بیش از یکصد و ۵۰ هزار خودرو  در استان فارس از گاز سی ان جی استفاده می کنند گفت : اجرای طرح رایگان  دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی ، تغییر الگوی مصرف ،جایگزینی   سی ان جی بجای سوخت های فسیلی در سبد سوخت خانوارها ،فراهم نمودن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه های سی ان جی از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی ان جی در فارس می باشد.

این مقام مسئول اختصاص کارمزد ویژه ،مجوز احداث در زمین با ابعاد کوچکتر و مکان یابی مناسب برای احداث جایگا ه را از  جمله اقدامات این شرکت  برای جذب سرمایه گذار در این حوزه مطرح کرد و افزود: در حال حاظر تعداد ۱۱ باب جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی  در حال  ساخت بوده که ازاین تعداد پنج باب در شهر شیراز  است  که با بهره برداری از آنها ظرفیت توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده افزایش خواهد یافت.

بنی کریمی ،  با بیان این موضوع که  اکنون  بیش از ۸۰ درصد  از جایگاه  های سی ان جی  منطقه دارای تائیدیه  استاندارد می باشند، پایش دوره ای جایگاه‌ها،آموزش اپراتورها وکارکنان ،ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه ها  را از جمله اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بیان کرد وگفت: مرکز پاسخگویی وارتباط با مشتریان  ۰۹۶۲۷  این شرکت  بطور ۲۴ ساعته آماده دریافت نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مردم در خصوص نحوه  عملکرد جایگاه ها  می باشد.

اخبار مرتبط