عملیات احداث دامپروری ۶ هزار راسی ملایر هفته دولت آغاز می‌شود

همدان- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: عملیات احداث ۲ طرح بزرگ کشاورزی شامل دامپروری ۶ هزار راسی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) و شهرک گلخانه‌ای پیمان دشت ملایر در مجموع با اعتباری حدود ۴۴۷ میلیارد تومان در هفته دولت امسال آغاز می‌شود.

سیدمهدی میرباقری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح پرورش گاو شیری مولد ۶ هزار راسی قرار است با سرمایه‌گذاری شرکت شستا در ۲ فاز سه هزار راسی در اراضی منابع طبیعی بخش جوکار روستای کوسج‌خلیل احداث شود.

وی افزود: ۳۲۷ میلیارد اعتبار توسط شرکت شستا برای اجرای این طرح برآورد شده است و طبق برنامه زمان‌بندی طی یک سال و در سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس اداره جهاد کشاورزی ملایر ظرفیت تولید دامپروری ۶ هزار راسی ملایر را ۳۶ هزار و ۵۰۰ تُن شیر خام و ۳۵۰ تُن گوشت قرمز در سال عنوان و بیان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع دامپروری برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

میرباقری ادامه داد: منبع آب مورد نیاز این مجتمع دامپروری از طریق ۲ حلقه چاه تامین می‌شود که برای هر حلقه دبی ۲۰ لیتر در ثانیه مورد نیاز است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دومین شهرک گلخانه‌ای ملایر به مساحت ۵۰ هکتار گفت: عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای پیمان دشت نیز همزمان با هفته دولت در اراضی روستای حسین آباد ناظم در بخش سامن آغاز می‌شود که عرصه گلخانه این شهرک ۴۰ هکتار است.

رییس اداره جهاد کشاورزی ملایر میزان آب مورد نیاز برای این شهرک را ۱۸ لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح بزرگ گلخانه‌ای برآورد شده و شرکت کیان‌وینسا سرمایه‌گذار بخش خصوصی متقاضی اجرای این طرح است.

میرباقری ادامه داد: ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای این شهرک سالانه ۱۰ هزار تُن انواع صیفی است و با بهره‌برداری از این طرح، برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: دهه فجر سال گذشته نیز شهرک گلخانه ۶۸ هکتاری در روستای گنبد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان و ظرفیت تولید ۱۵ هزار تُن در سال آغاز شد و با بهره‌برداری از این شهرک برای ۴۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رییس اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: این شهرستان به عنوان یکی از نقاط مستعد در حوزه کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای، به‌زودی به شهر گلخانه‌ای استان همدان و غرب کشور تبدیل خواهد شد.

میرباقری همچنین به افتتاح ۱۴ طرح دیگر کشاورزی همزمان با هفته دولت اشاره و بیان کرد: ۲ طرح صندوق زنان روستایی یکی در روستای گماسا با ۲۵ عضو و ۵۶ میلیون تومان تسهیلات و فعالیت در حوزه دامداری و کشاورزی و دیگری در روستای جیجان‌رود با ۵۳ نفر عضو و ۵۶ میلیون تومان تسهیلات و فعالیت در حوزه کشاورزی، دامداری، قالیبافی و خیاطی افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: شرکت سام عسل غرب در زمینه بسته‌بندی عسل با ظرفیت ۶۰۰ تن در سال، جواز تاسیس خود را برای تولید پوره سیب و رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۱۴ هزار تُن تغییر داد و هفته دولت با میزان تسهیلات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۳۰۰ میلیون تومان آورده شخصی شروع به کار می‌کند که برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

رییس اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین کارخانه تولید لواشک و ترشک در شهرک صنعتی مرویل با ظرفیت تولید ۲۰۰ تُن در سال و میزان تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت عنوان کرد که برای پنج نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

میرباقری ادامه داد: یک واحد بسته‌بندی کشمش نیز هفته دولت در روستای گوراب با ظرفیت تولید یک‌هزار تُن در سال و اشتغالزایی ۱۵ نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای احداث این واحد هشت میلیارد تومان از سرمایه شخصی هزینه و برای دریافت تسهیلات چهار میلیارد تومانی به بانک معرفی شده است.

وی افتتاح ۸۰ هکتار طرح آبیاری بارانی و ۵۸ هکتار آبیاری کم‌فشار و بهره‌برداری از یک واحد پرورش ماهی سردآبی با ظرفیت پنج میلیون قطعه در روستای ازناو با اعتباری حدود ۸۴۰ میلیون تومان و اشتغالزایی سه نفر را از دیگر طرح‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در هفته دولت برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha