۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 83906443
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین ۳۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری کشور

خرم‌آباد - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تاپایان سال جاری ۳۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری کشور تامین می شود.

به گزارش ایرنا سعید اوحدی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز در لرستان تفاهم نامه اجرایی سه هزار مسکن جامعه ایثارگری منعقد شد اظهار داشت: براساس جدول زمان بندی در کارگروه مسکن امسال بیش از ۳۰ هزار مسکن ایثارگری تامین خواهد شد که برابر مسکن های ساخته شده ۱۵ سال گذشته برای جامعه ایثارگری کشور است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی اشتغال در سطح کشور و شیوع ویروس کرونا و مشکلات و چالش های حوزه خدمات عنوان کرد: در این راستا تفاهم نامه تامین ۲ هزار و ۵۰۰ شغل با تفکیک حوزه های مختلف خوداشتغالی، کارآفرینی و بخش خصوصی تعریف شد و یک نفر از جامعه ایثارگری برای مطالبه گری تحقق این تفاهم نامه ابلاغ می گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون بخش عمده ای از مطالبات سنگین باقیمانده از سال های گذشته بر اساس مصوبه هیات دولت پرداخت شد و تمام مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان دولت باید ۱۰۰ درصد محقق شود.

وی افزود: در خصوص ماده ۳۸ در هفته های گذشته بصورت علی الحساب مبالغی پرداخت شد و با توجه به تامین اعتبار و آمار موجود به محض صدور احکام ستاد کل نیروهای مسلح مابه التفاوت احکام در هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در خصوص بیمه دی با توجه به هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور مشکلات موجود بصورت قطعی برطرف خواهد شدو تفاهم نامه ای با وزارت های صمت و رفاه در حال انعقاد است که موانع و مشکلات مسیر اشتغال و درمان جامعه ایثارگری برطرف شود.

اوحدی ادامه داد: در خصوص ساماندهی گلزار شهدای شهرستان های لرستان به هرمیزان که استانداری تامین منابع نماید براساس منویات مقام معظم رهبری بنیاد شهید به همان میزان اعتبار تخصیص می دهد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر در دست پیگیری جدی بنیاد شهید  و امور ایثارگران است و در هفته اینده هیاتی از این سازمان به استان سفر می کند تا طرح برج های دو قلو که دچار تاخیر شده بررسی شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha