۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 83906208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر صنوف بهداشتی شاهرود تشدید می‌شود

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83906208
نظارت بر صنوف بهداشتی شاهرود تشدید می‌شود

شاهرود - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: نظارت بر واحدهای تولید مواد غذایی ،عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و اصناف شهرستان شاهرود برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تشدید می شود.

سولماز میرزامحمدی روز پنجشنبه به موج دوم همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و  افزود :با آغاز آیین های عزاداری محرم نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی مقابله با کرونا با جدیت بیشتری پیگیری می شود .

وی با بیان اینکه معاونت غذا و دارو ، دستور العمل های  بهداشتی را در این باره به واحدهای زیرپوشش  ابلاغ کرده ، ادامه داد: نظارت دقیق بر رعایت این شیوه نامه، آموزش کارکنان واحدهای تولیدی بوسیله مسوولان فنی و کنترل کیفی این  واحدها در دستور کار قرار دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت : نظارت و پایش تامین اقلام حفاظتی مانند ماسک و دستکش و محلول های ضدعفونی کننده ی کننده سطوح  هم انجام می شود  .

به گفته وی ، رعایت فاصله اجتماعی ، غربالگری کارکنان در زمان ورود به واحد تولیدی و جلوگیری از ورود افراد با علائم مشکوک به بیماری حاد تنفسی مورد تاکید است که خوشبختانه در این زمینه عزم و اهتمام جدی مسوولان  واحدهای تولیدی  دیده می شود. 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پذیرش مسوولیت اجتماعی ، استفاده از ماسک و دستکش به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا همچنان مورد تاکید قرار داد. 

میرزا محمدی افزود : هر چند انتقال مستقیم ویروس کرونا از طریق مواد غذایی تاکنون توسط مراجع معتبر بین المللی و به ویژه سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار نگرفته ، اما با توجه به پایداری ویروس بر روی  سطوح ، همچنانن سطح بسته بندی مواد غذایی احتمال آلودگی و خطر  انتقال ویروس بیماری را دارد.

وی ضدعفونی ، شستشوی دست و صورت و  سطوح بسته بندی مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری منحوس را الزامی برشمرد.

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در شرق استان سمنان گستره جغرافیایی شهرستان های میامی و شاهرود را با جمعیتی بیش از 280 هزار تن زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha