۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83906001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 83906001
آشفتگی اروپا در مواجهه با موج دوم شیوع ویروس کرونا

تهران - ایرنا - نگرانی اروپا با موج دوم شیوع «ویروس کرونا» افزایش یافته و سران این قاره را برای مقابله با این ویروس کشنده آشفته کرده و به تقلا انداخته است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، آلمان، فرانسه و اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی هستند که خطر موج دوم شیوع کرونا در آنها بالا اعلام شده است .

آلمان رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان ظرف ۲۴ ساعت را ثبت کرده و مقام‌های این کشور بخشی از آن را ناشی از بازگشت مسافران از تعطیلات تابستانی دانسته‌اند.

به گفته مقام‌های آلمانی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

مسئولان آلمان اعلام کردند که به شهروندان توصیه کرده بودند که از سفرهای غیرضروری به نقاط قرمز در اسپانیا خودداری کنند. سواحل اسپانیا یکی از مقاصد اصلی گردشگران آلمانی در تعطیلات است.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این ارتباط گفت که از سه شنبه گذشته برای شهروندان کشورش هشدار منع سفر به مادرید و منطقه «باسک» اسپانیا صادر شده است. برلین پیشتر نیز برای سفر به مناطق «آرگون»، «کاتالونیا» و «ناوارا» در اسپانیا هشدار سفر داده بود.

تاکنون بیش از ۲۱۹ هزار نفر در آلمان به بیماری «کووید – ۱۹ » مبتلا شده و شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در این کشور از مرز ۹ هزار نفر گذشته است.

اسپانیا در میان کشورهای غرب اروپا نیز با بدترین وضعیت شیوع ویروس کرونا مواجه است .

بر اساس اعلام مقام‌های اسپانیا ، ۶۷۵ نقطه قرمز درگیر با همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

«سالوادور مچیپ» کارشناس بهداشت عمومی دانشگاه «اوپن» در کاتالونیای اسپانیا در این ارتباط گفت که این کشور در «لحظه بحرانی» قرار دارد.

وی افزود: دقیقا در وضعیتی هستیم که اوضاع ممکن است، به سمت بهبود و یا بدتر شدن پیش برود. این بدان معناست که باید همه محدودیت‌ها و ابزار را به‌کار گیریم تا این همه‌گیری منطقه‌ای به همه‌گیری سراسری تبدیل نشود.

تاکنون بیش از ۳۷۶ هزار نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۸ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

در همین حال، دیروز (چهارشنبه) زدن ماسک در تمامی اماکن عمومی «بروکسل» پایتخت بلژیک اجباری شد.

این دستور همه افراد بالای ۱۲ سال را در بلژیک شامل می‌شود. تا پیش از این، زدن ماسک تنها در اماکن عمومی پرتردد و داخل فروشگاه‌ها در این کشور اجباری بود.

به گفته مقام‌های بلژیکی، این دستور در واکنش به افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در این کشور اتخاذ شده است.

بروکسل طی یک هفته گذشته به طور متوسط هر روز ۵۰ مورد جدید در میان هر ۱۰۰ هزار سکنه مقیم پایتخت بلژیک شناسایی کرده است.

بلژیک از جمله سختگیرانه‌ترین مقررات مربوط به زدن ماسک را به اجرا گذاشته است.

تاکنون بیش از ۷۵ هزار مورد ابتلا به کرونا و بیش از ۹ هزار مرگ ناشی از آن در این کشور ثبت شده است.

فرانسه نیز همچنان با همه‌گیری کرونا دست به گریبان است، به طوری که این کشور مجبور شد ماراتن معروف پاریس را بار دیگر لغو کند. قرار بود این ماراتن ابتدا در روز ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) برگزار شود، که با آغاز همه‌گیری کرونا در اروپا به ۵ نوامبر سال جاری (۱۵ آبان) موکول شد، اما با موج جدید کرونا در فرانسه، پاریس اعلام کرد که این مسابقه در سال ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد.

براساس اعلام کمیته برگزاری این مسابقات، برای برگزاری این ماراتن در سال ۲۰۲۱ تلاش می‌شود.

لغو ماراتن پاریس با ثبت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه همزمان شده که مقام‌های این کشور را نگران کرده است.

پاریس نیز زدن ماسک یا پوشاندن دهان و بینی با پارچه را در تمامی نقاط پرتردد و روباز این شهر اجباری کرده است. زدن ماسک در تمامی اماکن سرپوشیده فرانسه از مدت‌ها پیش اجباری شده است.

تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار نفر در فرانسه به کووید – ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۳۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

در این میان، یونان نیز با ثبت ۲۶۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، رکورد جدیدی از موارد ابتلا در مدت ۲۴ ساعت را از زمان آغاز این همه‌گیری شاهد بوده است.

یونان که در موج اول همه‌گیری کرونا وضع بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه خود در قاره اروپا داشت، تاکنون ۶۱۷۷ مورد ابتلا و ۲۱۶ مرگ بر اثر کووید- ۱۹ را ثبت کرده است.

در پی افزایش موارد ابتلا طی روزهای گذشته در یونان، این کشور محدودیت‌های جدیدی اعمال کرده که کاهش ساعت کار رستوران‌ها در برخی نقاط پرتردد گردشگران را شامل می‌شود.

آتن همچنین محدودیت‌هایی برای گردشگرانی که از برخی کشورهای اروپایی و منطقه بالکان به یونان سفر می‌کنند، اعمال کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha