۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83905839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مطالعات احیای بافت تاریخی بازار سقز تکمیل شد

۲۳ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۱
کد خبر: 83905839
طرح مطالعات احیای بافت تاریخی بازار سقز تکمیل شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تکمیل طرح مطالعات بافت تاریخی بازار سقز گفت: بازآفرینی بازار تاریخی این شهر برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شهرداری فرصتی مناسب است.

به گزارش ایرنا، مصطفی رضایی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان سقز، هدف از اجرای طرح‌های بازفرینی را کاهش مشکلات حاشیه شهرها اعلام کرد و اظهار داشت: سقز در تدوین برنامه‌های ستاد،  عقب مانده و باید با تلاش مضاعف سعی کنیم این عقب افتادگی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: نداشتن برنامه مدون و عدم اجرای به موقع پروژه‌ها از مشکلات شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های بازآفرینی است و ایجاد پیاده راه سازی نیاز به مطالعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و بعد از انجام مطالعات این اقدام در صورت نیاز و ضرورت امر عملی خواهد شد.

رضایی با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری کردستان، خواستار هدفگذاری طرح‌های مناسب توسط شهرداری و دستگاه های دخیل سقز در امر بازآفرینی شهری شد.

شهرداری در راه اندازی مرکز محله تازه آباد تسریع کند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ستاد بازآفرینی شهری، پیشنهاد داد تا معابر محله قوخ به عنوان محله جدید هدف بهسازی شود.

علی محمدیان با اشاره به اینکه شهرداری در راه اندازی مرکز محله تازه آباد تسریع کند، تاکید کرد: طرح پیاده راه سازی میدان آزادی تا میدان قدس از جمله پیشنهادهای مطرح برای ارایه به ستاد بازآفرینی شهری است که بایستی طرح مطالعات آن انجام شود.

وی با اشاره به نتیجه مطالعات بافت تاریخی سقز خواستار افزایش بازه مطالعاتی این طرح تا انتهای چم ولی خان شد و ادامه داد: ضروری است که بازار روز (قزاقخانه) نیز در این طرح گنجانده شود.

رضا اسعدی، رییس شورای اسلامی شهر سقز هم با بیان اینکه از ظرفیت ستاد بازآفرینی در این شهر به خوبی استفاده نشده است، خواستار تلاش شهرداری و مشارکت ادارات برای بهره‌گیری از این مهم شد.

سرپرست شهرداری سقز هم با اشاره به اینکه ساماندهی حاشیه رودخانه سقز در طرح های ستادبازآفرینی قرار گیرد، اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای ایجاد خانه محله در تازه آباد اختصاص یافته است.

وریا نعمانی به احداث چهار خیابان جدید در محله قوخ اشاره کرد و گفت: شهرداری برای آسفالت این خیابان ها، نیازمند تامین قیر است.

سرپرست شهرداری سقز یادآور شد: احداث فرهنگسرا در مدرسه مخروبه انتهای چم ولی خان نیز از پیشنهادهای شهرداری برای بهره مندی از ظرفیت بازآفرینی شهری است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha