۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبر: 83903927
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب رقیب مرکل نامزد خود را برای صدراعظمی معرفی‌ کرد

تهران- ایرنا- حزب سوسیال‌دموکرات آلمان (SPD) وزیر اقتصاد این کشور را به عنوان نامزد خود برای جانشینی «آنگلا مرکل» معرفی‌کرد.

به گزارش ایرنا، «اولاف شولتس» وزیر اقتصاد آلمان، به عنوان نامزد حزب سوسیال دموکرات برای تصدی کرسی صدارت اعظمی این کشور پس از پایان دوره «آنگلا مرکل» معرفی شد. خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (سه شنبه) با اعلام این مطلب نوشت: وزیر اقتصاد اعلام این نامزدی زودتر از موعد را برای ادامه کار دولت ائتلافی بی ضرر می داند.
شولتس در گفتگو با شبکه اول تلویزیون آلمان، نامزدی خود را امری معمولی دانست و گفت که قرار نیست از فردا کارزار انتخاباتی شروع شود و از هم اکنون شهروندان آلمانی می توانند در مورد انتخاب خود تصمیم گیری کنند.

شب گذشته هیئت رئیسه حزب SPD به اتفاق آرا شولتس را به عنوان نامزد صدر اعظم انتخابات فدرال در سال ۲۰۲۱ معرفی کردند و دیگر نیازی به تایید این نامزدی در کنگره حزبی وجود ندارد. حزب سوسیال دموکرات اولین حزب حاضر در پارلمان آلمان است که نامزد خود برای سمت صدراعظم برای انتخابات در پاییز ۲۰۲۱ را معرفی می کند.
این اقدام واکنش های متفاوت احزاب حاضر در دولت ائتلافی آلمان را در پی داشته است؛ در حالی که حزب دموکرات مسیحی (CDU) با احتیاط واکنش نشان داده، این اقدام در حزب سوسیال مسیحی (CSU) با انتقاد شدید روبرو شده است.

اولاف شولتس زمستان سال گذشته رقابت بر سر رهبری حزب سوسیال دموکرات را به تیم دو نفره متشکل از «زاسکیا اسکن» و «نوربرت والتر بوریانز» واگذار کرد و اکنون به پیشنهاد آنها به عنوان نامزد اصلی انتخابات سال آینده معرفی می شود.
دو رهبر حزب که سال پیش رقیبان شولتس و از منتقدان او بوده‌اند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند: «ما می‌دانیم که این انتخاب برای عده‌ای یک چرخش غیرمنتظره به نظر می‌رسد، اما از همه می‌خواهیم به مسیری که در پیش گرفته‌ایم اعتماد کنند و مصمم هستیم این راه را با هم به پیش رویم.»

اسکن و بوریانز گفته‌اند که اولاف شولتس در انتخابات پیش رو از همکاری، حمایت قاطع و اعتماد رهبری حزب، فراکسیون پارلمانی و وزیران سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی برخوردار است. شولتس در مقام وزیر اقتصاد کارنامه قابل قبولی از خود ارائه کرده و در هر حال در نظرسنجی‌ها از مدت‌ها پیش محبوب‌ترین سیاستمدار سوسیال دموکرات است.

آنگلا مرکل از سال ۲۰۰۵ به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است. او اعلام کرده که در انتخابات سال ۲۰۲۱ شرکت نخواهد کرد. وی در چهار دوره پیش نامزد دو حزب هم‌پیمان دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان بوده است. این تشکل‌های محافظه‌کار هنوز نامزد اصلی خود برای انتخابات سال آینده بوندس‌تاگ را انتخاب و معرفی نکرده‌اند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha