۲۱ مردادماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

استان ها - ایرنا - بنابر گفته مسئولان بهداشتی در برخی استان‌ها شرایط همچنان ناپایدار و در برخی دیگر حاکی از وضعیت امیدوار کننده است، بطوری که حدود ۱۰ استان که هفته‌های قبل در شرایط سخت کرونا بودند این روزها در حال عبور از مرحله اوج بیماری کووید ۱۹ هستند.

حدود ۶ ماه از حضور کرونا در کشور می گذرد؛ ویروسی همه گیر که تمام جوامع را با تغییراتی در سبک زندگی مواجه ساخته تغییراتی در زمینه‌های مختلف که ناگزیر باید آن را پپذیرفت چرا که هر گونه مقاومت و اصرار بر تداوم زندگی به شیوه سابق می‌تواند به سرعت شیوع ویروس به قیمت جان انسان ها تمام شود.

بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

امروز (سه شنبه) دکتر فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کنترل سریع بیماری کووید ۱۹ در این استان نشان می‌دهد طغیان بیماری هنوز اتفاق نیفتاده به همین دلیل ستاد مبارزه با کرونا نگران شیوع شدید آن در فصل پاییز است.

به گفته وی  ‌اکنون استان در دوره به ‌ظاهر زرد و سفید از لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ بسر می‌برد و آمار ابتلا و مرگ و میر آن شیب نزولی پیدا کرده اما هر لحظه ممکن است با طغیان ۲۰ روزه سیاه و مصیبت ‌بار اواخر خرداد و اوایل تیرماه را دوباره شاهد باشیم.

استان ایلام پس از ۴۵ روز طغیان کرونا و با وجودیکه کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد با شیب بسیار کند در حال حرکت به سمت کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از این ویروس است.

همچنین استان لرستان، علت اصلی افزایش شیوه کرونا به عواملی همچون سبک زندگی و اصرار بر برگزاری تجمعات مختلف اعم از عروسی و عزا است که باید با کنترل اجتماعی و در عین حال آگاهسازی جامعه به تغییر سبک زندگی پرداخته شود.

اما در آذربایجان غربی، روند شیوع بیماری برعکس کشور بوده و روز به روز شاهد کاهش تعداد مبتلایان، بیماران بستری، بیماران حاضر در آی سی یو و وصل شده به ونتیلاتور هستیم؛ هرچند که مسوولان در این خصوص بسیار نگران هستند و از مردم می خواهند که همچنان به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه دهند.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ما در وضعیت هشدار قرار داریم که این وضعیت بسیار شکننده است

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تردید ندارم امسال محرمی سرشار از خرد و شعور در کنار ذکر یا حسین(ع) خواهیم داشت.‌ یکی از اساسی ترین مسائل در این ایام حمایت های هوشمندانه و سرشار از بصیرت رهبر معظم انقلاب است که رهبر بصیر و هوشمند از مدافعان سلامت حمایت کند و هم در بزنگاه ها برای برون رفت از مشکلات ارائه طریق کند و هم خود را مقید به رعایت پروتکل های بهداشتی می کنند.

رهبر معظم انقلاب ۱۰ روز پیش و همزمان با عید قربان به مردم سفارش کردند تا با توجه به موج دوباره شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری ماه محرم را طبق نظر کارشناسان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا برنامه ریزی کنند. ایشان تاکید کردند: همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظف هستند به هرچه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند. زیرا موضوع بسیار مهم است. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیات ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

با این حال خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر ایرنا در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بدهند.

در این جمع بندی به مهمترین خبرها با  محوریت بیماری کووید ۱۹ اشاره می شود:

مهمترین اخبار کرونا در استان ها

ظرفیت تولید ماسک در همدان به روزانه ۳۰۰ هزار عدد می‌رسد

۵۰۰ هزار بسته معیشتی و کارت هدیه بین نیازمندان استان تهران توزیع شد

آغاز مرحله دوم رزمایش ایران همدل با عنوان "اطعام حسینی" در قزوین

هزینه سالگرد شهید و مادرش در مهریز به بیماران کرونا اختصاص یافت

کنترل بهتر کرونا با کاهش مصرف کربوهیدراتها

کرونا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت زد

توزیع یک هزار بسته عیدانه بین نیازمندان کرج

استفاده از ماسک در مناطق حاشیه‌ای شهر زنجان ۳۰ درصد است

تدابیری برای مقابله کرونا

علیه برگزار کنندگان ۱۱ مراسم عروسی و ترحیم در زنجان اعلام جرم شد

۵۳ تالار عروسی در خراسان رضوی پلمب شد

افراط و تفریط در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم قابل پذیرش نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در کردستان: معیار عزاداری محرم بر اساس ضوابط ستاد مقابله با کرونا باشد

آیین های عزاداری محرم در آذربایجان شرقی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

نظارت بر تاسیسات گردشگری گیلان تشدید می شود

دستگاه‌های اجرایی زنجان نقشه راه خدمت در روزهای کرونایی ارائه کنند

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان ضروری است

استاد دانشگاه شیراز: دولت‌ها، شرکت‌ها و ملت‌ها در دوران کرونا فرصت‌سازند

امام جمعه مهریز: هزینه عزاداری‌ها صرف سلامت مردم شود

صنوف بی‌توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند

خطر کرونا را در قالب داستان به کودکان بیاموزیم

آماده سازی ۲۲ مرکز نگهداری قرنطینه جایگزین در مازندران

اقامه عزای حسینی با رعایت پروتکل ها برگزار شود

جلوه کمک مومنانه جایگزین اجتماع عزاداران در یوم‌العباس زنجان می‌شود

توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شالیکوبی های گیلان

گزارش های کرونایی استان ها

بزک کرونا در آرایشگاه‌های زیرزمینی

آرامش نسبی پس از طغیان ۴۵ روزه کرونا در ایلام

موفقیت سادات گلستان برای شکست کرونا در عید غدیر

سبک زندگی محافظت در برابر کرونا

حماسه‌ای حسینی در ایام کرونایی

کرونا ، گره ای که به دست مردم باز می‌شود

رویدادهای شهریور و بیم قرمز شدن وضعیت کرونا در کرمانشاه

کرونا در استان اردبیل همچنان جان می‌گیرد

تثبیت روند کاهشی شیوع کرونا، دغدغه به‌حق مسوولان در آذربایجان‌غربی


آخرین آمار وزارت بهداشت از جانباختگان کرونا  

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۸۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۶۹ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha