بزک کرونا در آرایشگاه‌های زیرزمینی

تهران- ایرنا- هر چند به دستور ستاد ملی کرونا و ارسال دستورالعمل ستادهای شهرستانی فعالیت آرایشگاه‌های زنانه تا اطلاع ثانوی ممنوع شده‌است ولی با نزدیک شدن به ماه محرم، برخی از آرایشگاه‌های شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران، به‌صورت زیرزمینی فعال شده‌اند.

به گزارش ایرنا،  این آرایشگاه‌ها تلاش دارند که در فاصله باقیمانده تا آغاز ماه محرم، کسب و کار خود را رونق بخشند.

البته کم نیستند آرایشگاه‌هایی که با عمل به قانون ودستورالعمل ابلاغی از سوی اتاق اصناف و اتحادیه آرایشگاه‌های زنانه، فعالیت خود را تعطیل کردهاند.

فعالیت آرایشگاه‌ها غیر قانونی است

رئیس اتحادیه آرایشگاه‎های زنانه شهرستان ورامین در این باره به ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در سراسر کشور ممنوع است.

پروین طیبی در عین حال افزود: برخی از این واحدها با فعالیت غیرقانونی خود، در اصل به دستورالعمل ستاد کرونا دهن‌کجی کرده و موجب اعتراض واحدهای قانون‌مند نیز شده‌اند.

وی گفت: آرایشگاه‌های متخلف شناسایی شده‌اند و با صدور اخطاریه، از متصدیان آنان خواسته شده که نسبت به تعطیلی واحد خود اقدام کنند.

طیبی تأکید کرد: لزوم تعطیلی آرایشگاه‌ها از روش‌های مختلف به اطلاع این واحدها رسیده و مسوولان این واحدها نمی‌توانند اعتراضی مبنی بر عدم آگاهی نسبت به فعالیت غیرقانونی خود داشته باشند.
حدود ۵۰۰ آرایشگاه زنانه در مناطق مختلف ورامین فعالیت می‌کنند.

بی‌توجهی به مسائل بهداشتی شرایط ورامین را خطرناک کرده است

فرماندار ورامین نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: بی‌توجهی به مسائل بهداشتی، شرایط ورامین را در وضعیت خطرناک قرار داده و اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، این وضعیت مشکلات عدیده‌ای را برای منطقه به وجود می‌آورد.

حسین کاغذلو اظهار کرد: دستورالعمل تعطیلی فعالیت واحدهایی نظیر تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، استخرها، اماکن ورزشی که در آن ورزش‌های پربرخورد انجام می‌شود، قلیانسراها و دیگر واحدهایی که بر اساس ابلاغ ستاد ملی کرونا فعالیت ‌آن‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است، به تمامی مسوولان ابلاغ شده و کوتاهی از هیچ فردی پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد:مسوولان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی باید با افزایش بازرسی و نظارت، از فعالیت این واحدها جلوگیری کرده و با متخلفین برخورد کنند.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، تا ظهر بیستم مرداد ماه، تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد:در ۲۴ ساعت منتهی به  ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ نفر رسید.وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha