۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 83901745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵۰ کارمند شهرداری تایباد مبتلا به کرونا شدند

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۵۵
کد خبر: 83901745
۵۰ کارمند شهرداری تایباد مبتلا به کرونا شدند

مشهد- ایرنا - شهردار تایباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون ۵۰ نفر از کارکنان این شهرداری در شهر مرزی تایباد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

ایوب سیدالحسینی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخشی از کارکنان شهرداری تایباد به صورت مستقیم در معرض ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ هستند. 

وی ادامه داد: به همین خاطر تاکنون نه تنها تعدادی از کارمندان بلکه حتی بازنشستگان شهرداری تایباد بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در مراکز درمانی این شهر بستری شده‌اند. 

شهردار تایباد گفت: گستردگی ساختار این شهرداری و ارتباط مستقیم شهروندان با کارمندانش در حوزه‌های فضای سبز، تنظیف، شهرسازی، امور فنی و سد معبر موجب شده افزون بر ۳۶۰ نفر از نیروهای شهرداری تایباد به صورت مستقیم در معرض ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار گیرند.

وی افزود: آن دسته از نیروهای شهرداری تایباد که به این ویروس مبتلا شده اند در محیط اداری حضور نمی یابند و تمامی حقوق و مزایای آنها  بدون کم و کاست پرداخت می شود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

سیدالحسینی همچنین به کاهش قدرت خرید و فروش مردم همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ در تایباد اشاره و بیان کرد: با گسترش شیوع ویروس کرونا پرداخت دو ماه از اجاره‌بهاء ۵۰۰ واحدهای صنفی طرف قرارداد با شهرداری تایباد به مجموع مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بخشیده شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور کمک به حوزه بهداشت و درمان، از اسفند ماه پارسال همزمان با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در تایباد تاکنون ۳۹۰ میلیون ریال کمک نقدی و خرید تجهیزات برای امور بهداشتی و درمانی این شهرستان صورت گرفته است.

شهردار تایباد خطاب به عموم مردم گفت: هم‌اینک در شرایط جنگ با یک ویروس ناشناخته قرار داریم لذا عموم اقشار جامعه باید خود را برای مقابله با بیماری ناشی از آن آماده کرده و برای همکاری با نیروهای خدوم شهرداری حجم تولید زباله را به حداقل رسانده و نهایت تلاش خود را برای رعایت بهداشت محیط بکار گیرند.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha