۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83900472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس مواج می‌شود

۱۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۴
کد خبر: 83900472
خلیج فارس مواج می‌شود

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز دوشنبه تا روز پنج‌شنبه خلیج فارس مواج و افزایش ارتفاع موج خواهیم داشت.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده  به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج به حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در این مدت باید از ترددهای دریایی غیرضروری تا حد امکان اجتناب شود.

مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا (روزهای شنبه و یک‌شنبه) شرایط جوی و دریایی به‌نسبت آرامی در استان برقرار است و انتظار می‌رود رطوبت هوا نیز به طور نسبی افزایش یابد.

وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا ۲۴ ساعت آینده گفت: در این مدت آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی همراه با غبار محلی، افزایش ابر و در طول روز گاهی وزش باد و مه صبحگاهی در برخی نقاط خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد در این مدت متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج  دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۳۱ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۱:۲۷ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۸:۲۷ دقیقه خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha