ادعای آمریکا درباره تلاش چین، روسیه و ایران برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری

تهران- ایرنا- «مرکز ملی ضدتروریسم و امنیت» آمریکا نسبت به آنچه که تلاش خارجی برای دخالت در انتخابات این کشور نامید، هشدار داد و مدعی شد که روسیه خواهان بدنام کردن «جو بایدن» و چین خواستار شکست «دونالد ترامپ» است.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بیل اوانینا» مدیر مرکز ملی ضدتروریسم و امنیت جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که چین، ترامپ را «غیرقابل پیش‌بینی» می‌داند و امیدوار است وی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر پیروز نشود.
وی همچنین ادعا کرد که روسیه تلاش می‌کند تا بایدن نامزد حزب دموکرات را بدنام کند؛ زیرا مسکو وی را بخشی از «تشکیلات» ضدروس در آمریکا می‌داند.
اوانینا با تکرار ادعاهایی علیه ایران نیز گفت که این کشور به دنبال تضعیف نهادهای دموکرات آمریکا و ترامپ است و احتمالاً تلاش‌های این کشور بر کارزارهای آنلاین متمرکز خواهد بود.
وی مدعی شد: تلاش‌های ایران برای انجام چنین اقداماتی، تا حدی ناشی از این برداشت است که انتخاب دوباره ترامپ به تداوم فشار آمریکا به منظور براندازی منجر خواهد شد.
اوانینا افزود: بسیاری از بازیگران خارجی در اظهارات خصوصی یا آشکار اعلام می‌کنند که پیروزی چه کسی را ترجیح می‌دهند. ما قبل از هر چیزی نگران فعالیت احتمالی و جاری چین، روسیه و ایران هستیم.
این مقام اطلاعاتی گفت که با وجود این تلاش‌ها، «دشوار است که دشمنان در سطح گسترده‌ای در انتخابات دخالت کرده و نتایج را تحریف کنند».
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار می‌شود.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha