دفتر ارتباطات و رسانه ایران خودرو خراسان در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار، دفتر ارتباطات و رسانه شرکت ایران خودرو خراسان روز پنجشنبه در ساختمان ساپکو مشهد افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان در این مراسم با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران قشر مظلوم جامعه هستند و مشکلات جامعه را منعکس می‌کنند.

بیژن زاهدی‌فرد افزود: عشق و علاقه به این شغل باعث تحمل مشکلات و مصائب آن نیز می‌شود اما نتیجه این صبر و تحمل، دیدن نتایج مثبت آن در جامعه است.

وی ادامه داد: نتایجی که از نوشته‌های خبرنگاران به دست می‌آید در جامعه اثرگذار است و مخاطب خود را دارد، این اثرات نتیجه تلاش خبرنگارانی است که در سخت‌ترین شرایط مسوولیت خطیر آگاه کردن مردم را برعهده می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: این شرکت بزرگترین سایت گروه صنعتی ایران خودرو را در کشور دارد و ۲۷ درصد تولیدات این گروه مربوط به ایران خودرو خراسان است.

وی افزود: ظرفیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه است که از این میزان تولید روزانه ۷۱۰ دستگاه مربوط به شرکت ایران خودرو خراسان است.

زاهدی فرد با اشاره به افزایش تولید ایران خودرو خراسان طی سالهای اخیر از ۳۴۰ دستگاه در روز به ۷۱۰ دستگاه ادامه داد: روزانه ۲۰۰ دستگاه تریلی تولیدات این شرکت را جابه جا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو خراسان برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است گفت: هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد بومی منطقه و از ۵۰ روستای اطراف هستند و ماهانه پنج هزار سرویس، کارکنان این شرکت را در مسیر مشهد یا نیشابور جابه‌جا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان افزود: این شرکت بیشترین کارکرد را در خراسان رضوی با بانکها دارد که به ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد و گردش مالی این شرکت در طول سال ۷۰ هزار میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: شرکت ایران خودرو خراسان با حجم بسیار سرمایه‌گذاری، اشتغالزایی و تولید در این استان، تامین کننده امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه است و نقش موثری در کاهش پرونده‌های قضایی این منطقه داشته است.

زاهدی فرد گفت: شرکت ایران خودرو خراسان همچنین به عنوان معین اقتصادی بخش احمدآباد در راستای احیای مسوولیت اجتماعی خود، مسوولیت اشتغالزایی برای ساکنین روستاهای اطراف این منطقه را برعهده گرفته است.

وی افزود: انعکاس گسترده فعالیتها و تاثیر آنها بر امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بویژه انعکاس فعالیت معین‌های اقتصادی و برقراری ارتباط بین آنها در خراسان رضوی مستلزم راه‌اندازی مکانی برای ارتباط گیری بیشتر با رسانه‌ها در قالب مرکز ارتباطات و رسانه ایران خودرو خراسان بود که طی انعقاد تفاهمنامه با صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی آغاز به کار می‌کند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور اقتضا می‌کرد سیاستهای اقتصاد مقاومتی مبتنی بر توانمندسازی روستاها با بهره گیری از توان بخش خصوصی اجرا شود که این مهم در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی به ابتکار استاندار خراسان رضوی در این استان اجرا شد.

علی اکبر لبافی افزود: در این راستا از زمستان سال ۱۳۹۷ تاکنون شرکتهای بخش خصوصی، نهادهای عمومی و دولتی در قالب ۲۲۰ معین اقتصادی مسوولیت توانمندسازی روستاییان و مناطق ضعیف شهرها را برعهده گرفتند که ۹۶ درصد از این معین‌ها بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی هستند.

وی ادامه داد: معین‌های اقتصادی براساس دکترین مبتنی بر کارآفرینی گرد هم آمدند و در راستای مسوولیت اجتماعی خود اجرای پروژه‌های اقتصادی با بهره گیری از توان منطقه‌ای و ظرفیتهای روستاها و مناطق محروم را آغاز کردند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: این نهاد برای اولین بار در کشور در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در مشهد شکل گرفت تا ارزیابی عملکرد معین‌های اقتصادی و ثبت فعالیتها و ایجاد هماهنگی بین آنها و دستگاه‌های اجرایی را انجام دهد و با تسهیلگری و اعتمادسازی روستاییان را توانمند کند.

وی افزود: معین‌های اقتصادی ۹۰ درصد روستاهای خراسان رضوی را زیرپوشش قرار داده‌اند و ۷۵ درصد از این روستاها دارای طرح کسب و کار هستند.

لبافی ادامه داد: بحث اصلی در الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی، احیای مسوولیتهای اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی است زیرا تا زمانی که ساکنین اطراف یک مجموعه اقتصادی فقیر باشند یا مشکلات بسیار داشته باشند، آن بنگاه نخواهد توانست در آن منطقه ماندگار شود و به موفقیت برسد.

وی گفت: موفقیت و ماندگاری یک بنگاه اقتصادی در مناطق کم برخوردار منوط به توانمندسازی و اشتغالزایی ساکنین اطراف خود و اثرگذاری بر درآمد سرانه و اشتغالزایی مردم آن منطقه می‌باشد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: شرکت ایران خودرو خراسان سامانه‌ای را در دست راه‌اندازی دارد تا براساس آن کارتهای طلایی، نقره‌ای و برنزی مبتنی بر عملکرد معین‌های اقتصادی به آنان اعطا کرده و براساس این کارتها، معینهای اقتصادی از مزایایی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با نظر نماینده ولی فقیه در استان، امتیازاتی را در قالب این کارتها برای کارآفرینان در نظر گرفته است که از جمله آنها نصب تندیس بنگاه اقتصادی در ورودی روستا و نصب تابلو یا نام کارآفرینان در میادین و خیابانهای شهر است.

لبافی گفت: هرچند صدا و سیما و رسانه‌های خراسان رضوی اخبار بسیار از فعالیتهای معین‌های اقتصادی نشر داده‌اند اما همه مردم هنوز از ماهیت الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی بی اطلاع هستند، لذا دفتر ارتباطات و رسانه با مدیریت ایران خودرو خراسان در مشهد به منظور انعکاس بیشتر این فعالیتها راه‌اندازی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =