۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83899022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها باید نیاز به آموزش‌های امدادی را در جامعه نهادینه کنند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: رسانه‌ها باید با فعالیت خود نیاز به آموزش‌های امدادی را به منظور نجات جان افراد حادثه دیده در سطح جامعه نهادینه کنند.

حسن آصفی بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، افزود: آموزش های امدادی باعث کاهش آمار مرگ و میر افراد در سوانح می شود و باید هر فردی بتواند با فراگیری این آموزش ها در مواقع ضروری و تا زمان رسیدن عوامل امدادی، در نجات جان حادثه دیدگان موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های امدادی جمعیت هلال احمر در سطوح عمومی و تخصصی رایگان بوده و اقشار مختلف جامعه می توانند از آنها بهره مند شوند.

این مسوول با بیان اینکه هلال احمر برای خدمت رسانی بهتر به مردم خود را همواره نیازمند رسانه می داند، گفت: رسانه ها با کارکردشان می توانند به جمعیت هلال احمر در پیشبرد وظایف خود کمک کنند.

آصفی اظهار داشت: بخش زیادی از جایگاه اجتماعی و محبوبیت هلال احمر در نزد مردم به واسطه انعکاس فعالیت ها و خدمات این جمعیت از سوی رسانه ها به جامعه به دست آمده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: به عنوان نمونه پس از شیوع کرونا، رسانه ها با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خود به جمعیت هلال احمر برای انجام وظایف حاکمیتی خود کمک بسیار زیادی کردند که قابل قدردانی است.

آصفی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه متوسط زمان رسیدن نیروهای امدادی این جمعیت در استان بر سر صحنه حوادث ۶ دقیقه و ۲ ثانیه است که تلاش داریم تا آنرا به زیر پنج دقیقه کاهش دهیم، گفت: در سال های اخیر شاهد رشد ۲ برابری ترددهای جاده ای و همچنین حوادث جاده ای در استان بوده ایم اما با توجه به شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و همچنین کاهش زمان رسیدن نیروهای امدادی شاهد کاهش ۴۷ درصدی تلفات و مرگ و میر در جاده های استان بوده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha