۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 83898998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید سازمان ملل بر رفع نیازهای بیمارستانی و غذایی در لبنان

تهران-ایرنا- سازمان ملل اعلام کرد که رفع نیازهای بیمارستانی و همچنین تامین مواد غذایی لازم در لبنان یک اولویت مهم برای این سازمان به دنبال انفجار مهیب ۲ روز قبل در بیروت است.

به گزارش تارنمای سازمان ملل، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته تاکید کرد که سازمان ملل همکاری نزدیکی با مقامات لبنانی برای اقدامات خدماتی و کمک‌رسانی به دنبال انفجار بیروت دارد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت همکاری نزدیکی با وزارت بهداشت لبنان برای ارزیابی تجهیزات بیمارستانی در بیروت و نیازهای آنها به ویژه در بحبوحه شیوع کرونا دارد.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: متخصصانی از سازمان ملل و چند کشور دیگر برای کمک به خدمات اضطراری به لبنان اعزام شده اند. همچنین اقداماتی برای تقویت عملیات های نجات نیز در جریان است.

فرحان حق افزود: انتظار داریم که خسارات وارده به بندر بیروت به طور چشمگیری نیازهای اقتصادی و غذایی را در لبنان تشدید کند،‌چراکه ۷۰ تا ۸۰ درصد واردات مواد غذایی به این کشور از این بندر بوده است.

در این میان کارشناسان برنامه جهانی غذا در حال ارزیابی نیازهای مواد غذایی در لبنان هستند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که به دنبال تمامی گزینه‌ها برای یافتن راههایی در ارائه کمک های مالی به اقدامات امداد و نجات است.

عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، تاکنون بیش از ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان نیز به دنبال وقوع این حادثه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha