۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83895652
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کتاب سخنوران سبزوار رونمایی شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۵
کد خبر: 83895652
کتاب سخنوران سبزوار رونمایی شد

سبزوار- ایرنا- آیین رونمایی از کتاب "سخنوران سبزوار" شامگاه دوشنبه با حضور مسوولان سبزواری در خانه تاریخی ترشیزی این شهر برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار در آیین رونمایی از کتاب "سخنوران سبزوار" گفت: کتاب سخنوران سبزوار شرح حال شاعران، نویسندگان و سخنوران سبزوار دوره معاصر را در بر می گیرد.
مهدی مقصودی افزود: این کتاب به وسیله استاد حسن مروجی تالیف و جمع آوری شده است و وی در سالهای گذشته نیز  کتاب "تذکره سخنوران بیهق" را نوشته بود.
وی ادامه داد: کتاب تذکره سخنوران بیهق نیز در بردارنده شرح حال شاعران و نویسندگان سبزواری تا قبل از دوره معاصر است.  
رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در مجموع دو کتاب "سخنوران سبزوار" و "تذکره سخنوران بیهق" منابع ارزشمندی درباره نویسندگان و شاعران شهرستان سبزوار در دوره‌های مختلف تاریخی است.
مقصودی افزود: شورای اسلامی دوره چهارم شهر سبزوار در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت و معرفی آثار هنرمندان سبزواری طرحی مصوب کرد که ۱۰۰ جلد کتاب از آثار هنرمندان سبزواری را خریداری و به مراکز فرهنگی و هنری اهدا کند.
وی با اشاره به این که رونمایی از کتاب درباره نویسندگان سبزواری پاسداشت مفاخر علم و ادب است ادامه داد: شورای شهر حامی فعالیت های فرهنگی و هنری است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha