۸۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به حساب کهگیلویه و بویراحمد واریز شد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال نقدینگی تخصیصی سه ماهه نخست امسال به حساب این استان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: امسال استان تخصیص های مطلوبی در حوزه نقدینگی و بحث اسناد خزانه داشته است.

وی افزود: ۲۵ مرداد ماه امسال آخرین مهلت برای جذب اسناد خزانه است و آیین نامه تهاتر امسال هفته آینده به استان ابلاغ می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد دستگاه های اجرایی استان مهم بوده و از محل آن پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان پرداخت می شود.

کلانتری بیان کرد: با قاطعیت ظرف یک سال گذشته تاکنون در بحث مستند سازی اقدامات فوق العاده ای انجام گرفته به گونه ای که پنج هزار ملک در استان وجود دارد که ۴ هزار و ۲۶۰ مورد از آن ها به ثبت رسیده است.

وی ابراز داشت: دولت برای تامین مالی اجرای طرح های عمرانی با همه سختی ها و محدودیت ها با گشاده دستی جلو می آید و برای ایجاد اشتغال و جهش تولید از تمام منابع استفاده می کند.

استاندار کهگیلویه بویراحمد افزود: برخی مدیران گمان می کنند که اموال مازاد ادارات آن ها ملک شخصی خودشان بوده و سال به سال این املاک فرسایش می یابند.

کلانتری تاکید کرد: نقدینگی فروش این اموال مازاد به خزانه استان واریز می شود و بدون تردید در توسعه استان نقش خواهد داشت.

وی افزود: بسیاری از این املاک بلا استفاده مانده که باید دستگاه های اجرایی چابک تر از گذشته در خصوص فروش این املاک مازاد بنا به دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت های دولت و برنامه های آن در این شرایط گفت: بسته های حمایتی، وام ودیعه مسکن و طرح ملی مسکن از اقدامات بسیار مهمی بوده که از سوی دولت انجام شده است.

کلانتری تصریح کرد: امسال هیچ اعتبار جذب نشده ای را در خصوص اسناد خزانه نمی پذیرم و عملکرد مدیران در حوزه های مختلف به وزارت کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: اتفاق بزرگ و تاریخی در استان در پیش است و هدفگذاری ۱۳ هزار اشتغال توسط ۳۳ طرح انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تهاتر در استان انجام شد و جزو هشت استان برتر کشور بودیم.

غضنفر آرام افزود: بدهی دولت به پیمانکاران در استان ۸ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که امید است از محل اسناد خزانه و تهاتر پرداخت شود.

وی تاکید کرد: تخصیص اسناد خزانه استان در سال ۹۹ ، حدود یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال بوده که هم اینک  ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

اسناد خزانه اسلامی یک ابزار مالی مبتنی بر بدهی دولت به نظام بانکی، ذینفعان و تامین کنندگان منابع است که در چارچوب ظرفیت های قوانین بودجه سنواتی، به وسیله خزانه داری کل وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر می شود.

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای ادامه ساخت و تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت اختصاص یافته و به استان ابلاغ شده است.

علی سلحشوری تصریح کرد: همچنین قول مساعد دیگری از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به جاده پاتاوه به دهدشت در بهمن ماه امسال داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha