۱۱ مرداد ۱۳۹۹،‏ ۹:۵۷
کد خبرنگار: 744
کد خبر: 83892857
منبع: با مشارکت سایت دیوار | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source
۰ نفر

برچسب‌ها

در آمریکا برای هر کسی یک تویوتا راو۴ وجود دارد

همسو با جهان، در آمریکا هم تمایل و اشتیاق مردم به خرید کراس‌اوورها به شدت افزایش یافت، به طوری که میزان افزایش فروش کراس‌اوورها در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۸ یک رکورد محسوب می‌شد. 

در ماه نوامبر ۲۰۱۹، حدود ۴۴۱۵۰۰ دستگاه خودرو کراس‌اوور در آمریکا به فروش رفت که این تعداد بدون در نظر گرفتن شاسی‌بلندهای جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر است. فروش کلی سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۵ میلیون دستگاه کراس‌اوور در این کشور بود.

 در بین ۲۵ خودروی کراس‌اووری که بیشترین فروش را داشته‌اند، تویوتا راو فور عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور در آمریکا را به خود اختصاص داد. 

آنچه که در این لیست ۲۵ تایی بسیار قابل توجه است، حضور ۱۹ خودروی آسیایی از شرکت‌های ژاپنی و کره‌ای است. راوفور بیست و سومین خودروی محبوب و بیست و ششمین خودروی مشهور در جهان است. 

تویوتا راو فور ۲۰۱۹ بر اساس پلتفرم جدید TNGA-K طراحی شده است. در این پلتفرم ضمن کاهش ارتفاع خودرو، فاصله کف خودرو با زمین افزایش یافته است و این امر در نهایت موجب پایین‌تر آمدن مرکز ثقل خودرو می‌شود. تویوتا تضمین کرده است که این پلتفرم تا ۵۷ درصد استحکام شاسی خودرو را افزایش می‌دهد.

چرا تویوتا راو فور در آمریکا محبوب است؟

به نظر می‌رسد شرکت‌های خودروسازی ژاپن و کره که بازار هدف اصلی خود را ایالات متحده آمریکا قرار داده‌اند، استراتژی‌های درستی را در پیش گرفته‌اند. طرفداران تویوتا راوفور، آن را خودرویی با طراحی زیبا، استهلاک کم و عمر طولانی، پایدار و دارای کیفیت بالا در ساخت و متریال می‌دانند. اما رسیدن به این سطح از محبوبیت قطعاً نمی‌تواند طی یک سال رخ دهد. این علل را می‌توان در سه گروه دسته‌بندی کرد.

سبک جدید بدنه راوفور در مدل ۲۰۱۹

مطمئناً یکی از دلایل خریداران این خودرو طراحل مجدد و تکامل یافته آن در مدل سال ۲۰۱۹ است. در این پلتفرم جدید، اندکی از طول خودرو کاسته و در مقابل خودرو عریض‌تر شده است. همچنین با وجود کاهش ارتفاع کلی، به دلیل افزایش ارتفاع کف خودرو تا زمین، این مدل بزرگتر از مدل‌های قدیمی خود به نظر می‌رسد و شکل و شمایلی آفرودگونه دارد. استفاده از خطوط و ناهمواری تیز و بدون انعطاف در طراحی بدنه و چراغ از این مدل راو فور ظاهری تهاجمی و جذاب ساخته است. 

از دیگر تغییرات در این پلتفرم جدید بدنه، افزایش اندک فاصله فاصله محورهاست که تاثیر مثبتی بر فرمان‌پذیری این راوفور جدید خواهد داشت. در واقع این سبک بدنه جدید به علاوه قدرت بیشتر عامل فروش بهتر این خودروست. از لحاظ فنی نیز این سبک بدنه جدید با پیشرانه جدیدی نیز همراه است. این خودرو به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت مجهز است. مدل جدید راو فور از یک گیربکس اتومات جدید و هشت سرعته بهره می‌برد، اما در نسخه هیبریدی از همان گیربکس CVT قدیمی استفاده می‌شود. 

مدل راوفور جدید در حال حاضر بسیار پرطرفدار است. اما این راهی‌ است که پیش از این طراحی جدید و در مدل‌های سال‌های قبل به‌ویژه ۲۰۱۸ آغاز شده بود. در حقیقت، استمرار در تولید، تلاش و انگیزه تویوتا باعث به بلوغ رسیدن یک هدف است.

تنوع فوق‌العاده‌ در مدل‌های راو فور

«در آمریکا برای هر شخصی یک راوفور وجود دارد». این جمله یکی از مسئولان مالی شرکت فروش این خودروست. این جمله اشاره به فروش بی‌نظیر و تنوع زیاد تیپ‌ها و تریم‌های مختلف در مدل ۲۰۱۹ دارد که می‌تواند برای انواع متقاضیان بازار کراس‌اوورجذاب باشد. 

پایه‌ترین سطح راو فور تیپ LE است. این تیپ هم که از ویژگی‌های تکنولوژی و ایمنی کافی برخوردار است، امکان خرید برای افراد با بودجه‌های محدودتر را نیز ایجاد می‌کند. در واقع، از برجسته‌ترین ویژگی‌های راوفور جدید ارتقا سیستم‌های ایمنی با به کارگیری جدیدترین تجهیزات است و در تمام مدل‌های این خودرو وجود دارد.

راو فور هیبرید؛ یک پدیده در سطح جهانی

درست است که نسخه هیبرید در حال حاضر درصد پایینی از فروش کلی راو فور را به خود اختصاص می‌دهد، اما با نگاهی به چشم‌انداز جهانی این نسل از خودروها، قطعاً فروش آن‌ها روز به روز افزایش خواهد یافت. 

نسخه هیبریدی جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر بهره می‌برد. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی همراه شده است. این موتور نیرویی معادل ۱۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۲ نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین قدرتی معادل ۵۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۲۰ نیوتن‌متر به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در نتیجه، مجموع قدرت ۲۱۹ اسب بخار قدرت را به همراه خواهد داشت و این قدرت در حدود ۱۶ واحد بیشتر از مدل قبلی است. 

در مورد راو ۴ هیبرید یک نکته دیگر هم قابل ذکر است. معمولاً در انواع خودرو برای خرید نسخه هیبرید باید هزینه بالایی پرداخت کنید، اما در راو فور جدید تنها با پرداخت هزار دلار بیشتر از نسخه بنزینی می‌توان نسخه هیبریدی آن را خرید و این یک ویژگی بسیار مهم در این خودروست.

وضعیت راو فور در ایران

عواملی که ذکر شد تنها بخشی از ویژگی‌های این خودروست که به نظر می‌رسد بیشترین تاثیر را بر روی پرفروش بودن آن گذاشته است. در ایران نسخه‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ از این خودرو موجود و دیوار خودرو تهران و دیگر سایت‌های مرتبط با خرید و فروش خودرو، روزانه در حال خرید و فروش هستند. 

این خودرو از ابتدای ورودش به ایران به سرعت جای خود را باز کرد و از محبوب‌ها و پر تقاضاهای بازار شد. احتمالاً با رفع قانون منع واردات خودرو، به سرعت شاهد مدل‌های مختلف آن در کشور خواهیم بود.

قیمت مدل غیر هیبریدی راو فور جدید از ۲۵ هزار دلار آغاز و به ۳۵ هزار می‌رسد و همانطور که قبلاً گفته شد برای نسخه هیبریدی نیاز به پرداخت هزار دلار علاوه بر این مبلغ است. اگر نرخ میانگین دلار در زمان عرضه این خودرو را در حدود ۱۴ هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت آن به تومان از حدود ۳۷۸ میلیون شروع و به حدود ۴۹۸ میلیون می‌رسد. اما با دلار امروز (خرداد ۹۹) که در حدود ۲۰ هزار تومان است، این قیمت‌ها به حدود ۵۱۱ میلیون تا حدود ۷۱۱ میلیون می‌رسد. 

حالا به بخش تویوتا راوفور دیوار می‌رویم. قیمت مدل‌ها صفر و کارکرده این خودرو از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹، در حدود ۷۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود و این است تفاوت غم‌انگیز ما با سایر جهان!

منبع: با مشارکت سایت دیوار | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =