۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 2854
کد خبر: 83890591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره برداری از فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی در آوج

قزوین - ایرنا - هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس، ۶ فرستنده‌ رادیویی و تلویزیونی دیجیتالی روستاهای تابعه شهرستان آوج را افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا ، سعید انبارلویی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین در آیین بهره برداری از فرستنده های رادیویی و تلویزیونی گفت: برای پوشش بهتر شبکه های سراسری و استانی در استان قزوین، راه اندازی ۱۲ فرستنده در دستور کار قرار گرفته است که امروز ۶فرستنده به بهره برداری رسیده و ۶ فرستنده دیگر نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: در تلاش هستیم با انعقاد تفاهم نامه با استانداری و تأمین اعتبارات لازم، شاهد انقلاب دیجیتالی در استان باشیم.

شهرستان آوج با جمعیتی معادل ۴۳ هزار و ۷۸۷ نفر و با توجه به جغرافیای خاص منطقه، با ۲۸ ایستگاه ماهواره‌ای، تحت پوشش شبکه‌های صدا و سیما قرار دارد.

همچنین طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ ، دو ایستگاه گرمک و آبگرم در شهرستان آوج، از فرستنده آنالوگ به دیجیتال تغییر پیدا کردند.

در سال ۹۶ نیز ۱۴ ایستگاه دیگر شهرستان با جمعیتی معادل ۲۴ هزار و ۱۹۲ نفر، تحت پوشش فرستنده دیجیتال قرار گرفتند که با افزایش ۵۵ درصدی، پوشش دیجیتال شهرستان به حدود ۸۰ درصد افزایش پیدا کرد.

در ادامه توسعه دیجیتال شهرستان و با پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری شهرستان و صدا و سیمای استان، با تأمین اعتبار لازم برای آماده‌سازی زیرساخت ۱۲ ایستگاه باقی مانده شهرستان تا به امروز در ۶ ایستگاه با جمعیت ۱۸۰۹ نفر (۴ درصد جمعیت شهرستان) فرستنده نصب و راه‌اندازی شده است.

سه ایستگاه دیگر با جمعیت ۵۷۰ نفر (تقریباً یک درصد جمعیت شهرستان) آماده نصب است و به محض تأمین تجهیزات نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

سه ایستگاه دیگر هنوز در دست تعمیرات است و تا پایان تابستان سال جاری پس از آماده شدن زیرساخت و تأمین تجهیزات، جمعیت ۲ هزار و ۶۰۰ نفری (۶ درصد جمعیت شهرستان) تحت پوشش این ایستگاه‌ها نیز از شبکه‌های دیجیتال بهره‌مند خواهند شد.

برای تکمیل پوشش سیگنال دیجیتال شهرستان، در ۲۳ نقطه با جمعیت ۳ هزار و ۳۹۴ نفر (یا ۱۵ نقطه شهرستان با جمعیت ۲۹۶۰ نفر، طبق اعلام قبلی) پس از تأمین اعتبار در جهت احداث سایت و تأمین تجهیزات، نصب و راه‌اندازی اجرا خواهد شد.

۱۹ شبکه سراسری و استانی شامل شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش، قرآن، سلامت، نسیم، مستند، نمایش، افق، آی فیلم، پرس تی وی، ورزش، پویا، استانی و رادیو نمای استانی و ۱۷ رادیوی ملی و استانی تحت پوشش فرستنده‌های دیجیتال صداوسیما قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha